دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9840

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با هشدار نسبت به عوارض زیانبار هپاتیت E گفت: متاسفانه پزشکان ما امروز کمتر این بیماری را مورد توجه و تشخیص قرار می‌دهند که این امر سلامت مبتلایان و سایر افراد جامعه را تهدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر ایرج خسرونیا افزود: این نوع هپاتیت در تمام اقشار و سنین مختلف به صورت ناگهانی شیوع پیدا می ‌کند و در صورت ابتلای زنان باردار به ویژه در اواخر دهه سوم بارداری با 25 درصد مرگ و میر همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هپاتیت E یکی از انواع هپاتیت‌ هاست که به صورت تک گیر و همه گیر شیوع پیدا می‌کند و متاسفانه بیشتر پزشکان آن را مورد توجه قرار نمی‌دهند، یادآور شد: این بیماری بیشتر در کشورهای در حال توسعه و خاورمیانه دیده شده و در اکثر موارد پیشرونده بوده و منجر به مرگ می‌شود.

خسرونیا ادامه داد: در یک بررسی که در استان گلستان انجام گرفته و نتیجه آن در هجدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران مطرح شد، 8/11 درصد افراد مورد بررسی‌ دارای "آنتی بادی" علیه ویروس هپاتیت E بوده‌اند.

وی تصریح کرد: به عبارتی 8/11 درصد افراد به ویروس هپاتیت E آلوده شده و بهبود یافته‌اند.

رئیس نوزدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: این بیماری از طریق آبهای آلوده به فاضلاب‌ها راه پیدا می‌کند. در مواقعی که علت بیماری هپاتیت ناشناخته مانده است، به ویژه در کلان شهرها که آبهای زیرزمینی آلوده دارند، باید به این بیماری توجه بیشتری کنیم و تنها به فکر هپاتیت A , B , C نباشیم.

وی بر ضرورت ردیابی این بیماری و ویروس‌های مربوط به آن در بدن تاکید کرده و اظهار داشت: در این صورت می ‌توان از شیوع بیماری و عوارض ناشی از آن جلوگیری به عمل آورد.

خسرونیا اضافه کرد: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با هدف آگاهی همکاران خود نسبت به علایم و عوارض این بیماری در نوزدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که 10 تا 13 خرداد 87 در مرکز همایش‌ های رازی تهران برپا می‌شود، به این مشکل مهم بهداشتی و درمانی می ‌پردازد و آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha