رییس اداره پرستاری وزارت بهداشت از تدوین تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا روز پرستار مصادف با بیست و دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را در دو بخش، شرح وظایف تخصصی (بخش‌های تخصصی مراكز درمانی) و عمومی (بخش‌های عمومی مراكز درمانی) عنوان و اضافه كرد: شرح وظایف عمومی تنظیم و نهایی شده است و در حال حاضر در حال تبادل نظر با سازمان نظام پرستاری برای تنظیم شرح وظایف تخصصی هستیم.

وی با اشاره به این كه بر اساس توافق ابتدایی باید تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا پایان امسال صورت می‌گرفت، اظهار كرد: بر اساس مذاكرات انجام شده با سازمان نظام پرستاری، به منظور پرداختن به تمام جوانب امر و تدوین جامع تعرفه‌ها، این موضوع را به سال آینده موكول كردیم.

رییس اداره پرستاری وزارت بهداشت گفت:‌ به طور كلی 400 نوع خدمت در دو بخش تخصصی و عمومی در امور پرستاری مشخص و تعرفه‌ها بر این اساس تعیین می‌شود.

گیوری از سوی دیگر با بیان این كه خدمات پرستاری به سه گروه مستقل، وابسته و اشتراكی تقسیم می‌شوند، اذعان كرد: برخی از خدمات پرستاری به صورت منحصر، برخی در ارتباط با فعالیت سایر گروه‌های درمانی و برخی به صورت مشترك با سایرین از جمله پزشكان و بهیاران است كه تمام آنها نیز در تعرفه گذاری مشخص شده‌اند.

رییس اداره پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: پس از تدوین شرح وظایف و تعرفه‌های خدمات پرستاری، نتیجه به وزیر بهداشت ابلاغ و به تایید وی خواهد رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha