سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9850

نتایج تحقیقی در پژوهشكده فنآوری نوین علوم پزشكی جهاد دانشگاهی ابن سینا نشان می دهد:كنترل بیماری های عفونی در زوج های نابارو ، احتمال باروری آنها را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز،در این بررسی كه دكتر فرهاد یغمایی متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری آن را انجام داده است ، بر ضرورت آگاهی بخشی به زوج های مبتلا به بیماری های عفونی تاكید شده است .

وی گفت : به نظر نمی رسد ابتلا به هپاتیت C احتمال موفقیت درمان های IVF یا لقاح خارج رحمی را كاهش دهد و احتمال انتقال مادر به جنین نیز كم است و علتی وجود ندارد این دسته از بیماران را از این درمان محروم كرد.

دكتر یغمایی با اشاره به این كه مراكز ارایه كننده خدمات درمان ناباروری باید مراقبت های لازم را درباره انتقال این ویروس به عمل آورند ، گفت: برخورد با مردانی كه به ویروس عامل هپاتیت سی آلوده اند و مایل به استفاده از روش های درمان ناباروری هستند بسته به شیوه های درمان و پیشگیری آن مركز درمانی است .

وی گفت : آگاهی دادن منطقی به زوج های ناباروركه دارای نوعی بیماری عفونی هستند ، لازم و ضروری است و آنان حق دارند از بهترین تكنیك های موجود درمانی استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha