سازمان جهانی بهداشت و فدراسیون بین المللی دیابت به طور مشترک ،سالهای 2008 و 2009 را سال دیابت در کودکان و نوجوانان اعلام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، آمار و ارقام حاکی از افزایش 3 درصدی شیوع دیابت نوع 1 است که البته این افزایش در کودکان قبل از سه مدرسه، به 5 درصد رسیده است.

برآوردها نشان می دهند، سالانه 700 هزار کودک و نوجوان زیر 15 سال به دیابت مبتلا می شوند یعنی روزی 2000 کودک و نوجوان اما فاجعه آمیز تر از آن، افزایش دیابت نوع 2 در کودکان و نوجوانان است که تنها راه مهار آن ، اطلاع رسانی به هنگام و آموزش های لازم است.

به همین منظور ، انجمن دیابت ایران باهکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، یک مسابقه اینترنتی برگزار نموده است شما با مراجعه به سایت انجمن دیابت ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا تاریخ 20 تیر ماه 1387 می توانید در این مسابقه شرکت نمایید.

از برندگان این مسابقه، در تاریخ 3 مرداد ماه 1387 که روز تجلیل از آموزش دهندگان دیابت و مصادف بامراسم بزرگداشت مقام مهندس فاطمه طالقانی ، تقدیر به عمل آمده و جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در مسابقه به سایت انجمن دیابت ایران به نشانی WWW.IR-DIABETES-SOCIETY.COM  و همچنین سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی WWW.KANOONPARVARESH.COM مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha