گروهی از دانشمندان آمریکایی با آزمایش یک واکسن ترکیبی جدید روی میمونها که از ذرات ویروسی ساخته شده است، نشان دادند که این واکسن می تواند میمونها را از آلوده شدن به ویروسهای "ابولا" و "ماربورگ" محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان موسسه تحقیقاتی سلاحهای دارویی بیماریهای عفونی در آمریکا که نتایج آزمایش واکسن ترکیبی جدید VLP (ذرات ویروس مانند) را منتشر کرده اند، نشان دادند که میمونهای واکسینه شده شرکت کننده در این آزمایش نسبت به گروه کنترل بدون هیچ علامت بالینی و یا عفونتهای آزمایشگاهی در مقابل ویروسهای "ابولا" و "ماربورگ" محافظت شده و زنده ماندند و گروه کنترل مردند.

براساس گزارش نیوز مدیکال، واکسن VLP یکی از مهمترین امیدهای پزشکان در محافظت انسان در مقابل این دو ویروس کشنده و خطرناک به شمار می رود و اکنون نتایج این آزمایشات نشان می دهد که این واکسن هر نوع احتمال آلودگی به ویروسهای ابولا و ماربورگ را از بین می برد.

به گفته این محققان، تمام میمونهای واکسینه شده با این روش بدون بروز هیچ نوع علامت بالینی عفونت زنده ماندند، درحالی که تمام میمونهای گروه کنترل مورد حمله ویروسها قرار گرفتند و مردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha