دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از نبود رشته تخصصی اورژانس طب کودکان در کشور انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر فرید ایمان زاده امروز در سومین همایش اورژانسهای طب کودکان، هدف از برگزاری این کنگره را ارتقاء سطح سلامت و مهارت پزشکان به خصوص متخصصان کودکان عنوان کرد.

دبیر اجرایی سومین همایش اورژانسهای طب کودکان، با اشاره به محورهای مورد بحث در این همایش که در زمینه شوک ، تشنج، اختلالات سطح هوشیاری و اختلالات تنفسی است، افزود: در طول 5 روز برگزاری این همایش، به این موضوعات پرداخته می ‌شود. همچنین سه کارگاه ویژه شرکت کنندگان در زمینه‌های ارائه راه‌های عملی اختلالات تنفسی در احیای قلبی عروقی و تشنج برگزار خواهد شد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه وضعیت طب اورژانس اطفال در کشور گفت: در این باره بحث نیروی انسانی و بحث منابع و تجهیزات مطرح است که از لحاظ منابع و تجهیزات دچار مشکل هستیم.

ایمان زاده افزود: به طور مثال، در بسیاری از اورژانسها دستگاه اکسیژن موجود است اما به اتمام رسیده ، همچنین وسایل اولیه برای احیاء و یا دستگاه شوک خراب بوده و یا فضای فیزیکی برای اورژانس مناسب نیست.

وی ادامه داد: در بعد نیروی انسانی نیز به لحاظ تعداد و آموزش نیروها، یعنی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی دچار مشکل هستیم.

دبیر اجرایی سومین همایش اورژانسهای طب کودکان، افزود: کشور ما فاقد رشته تخصصی اورژانس طب کودکان است کما این که این رشته در تمامی دنیا وجود دارد به همین دلیل برخی از همکاران را برای گذراندن دوره‌ های 6 ماهه به خارج از کشور اعزام می ‌کنیم.

این متخصص نوزادان در پایان با اشاره به اینکه 60 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌ دهند، گفت: بسیاری از این جمعیت 60 درصدی را کودکان تشکیل می ‌دهند اما مشاهده می ‌کنیم که تنها 5 بیمارستان تخصصی برای آنان موجود است.

وی تصریح کرد: از آنجا که افزایش بیمارستانهای کودکان به صرفه نیست اما می ‌توان اورژانسهای تجهیز شده را بیشتر کرده و وسایل و تجهیزات را مرمت و بازسازی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha