محققان علوم پزشکی اعلام کردند کسانی که مکملهای ویتامینی استفاده می کنند از نظر احتمال ابتلا به سرطان ریه، مشابه کسانی هستند که ویتامین مصرف نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز، پژوهشگران دریافته اند حتی مصرف برخی مکملهای ویتامین ئی ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را بالا نیز ببرد.

مطالعه محققان بر روی 77 هزار و 721 نفر در ایالت واشنگتن که بین 50 تا 76 سال داشتند انجام شد و این گروه به مدت یک دهه از نظر مصرف ویتامین سی ، ویتامین ئی ، مولتی ویتامین و اسید فولیک مورد بررسی قرار گرفتند و تاثیر احتمالی این مکملها بر روی ابتلای آنان به بیماری سرطان ریه مطالعه شد.

به گفته محققان در هیچ یک از مصرف کنندگان ویتامینها خطر ابتلا به سرطان ریه کاهش نیافته بود. محققان همچنین دریافتند کسانی که دوزهای بالای ویتامین ئی مصرف کرده بودند به خصوص سیگاریها، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار داشتند.

دکتر کریستوفر اسلاتوره از دانشگاه واشنگتن در سیاتل و سرپرست گروه محققان اعلام کرد: بررسی ما نشان داد مصرف قرصها حاوی مکملهای ویتامینی، تاثیری در کاهش ابتلا به سرطان ریه ندارد.

محققان، گروه مورد مطالعه را به مدت چهار سال بررسی کردند و در طول این مدت، 521 نفر به سرطان ریه مبتلا شدند که بیشتر آنان را سیگاری ها تشکیل می دادند.

محققان می گویند هنوز نمی توان به طور حتم گفت که مصرف این مکملهای ویتامینی خطر ابتلا به انواع سرطان یا بیماریهای مزمن و بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد.

این محققان همچنین دریافتند میزان ابتلا به سرطان ریه در کسانی که ویتامین ئی زیادی مصرف می کنند به میزان 28درصد بیشتر است.

میزان ویتامین مصرفی در این افراد، چهارصد میلی گرم در روز به مدت ده سال بود.

ویتامین ئی، نوعی آنتی اکسیدان است که از بافتهای بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکالهای آزاد، جلوگیری می کند که مواد آزاد آسیب زننده به سلولها، بافتها و احشا هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha