سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9905

دانشگاه علوم پزشكی ایران ضمن هشدار درباره خطرهای چهارشنبه آخر سال ، برای كاهش شدت جراحات احتمالی ناشی از مواد منفجره و ترقه در این شب توصیه هایی به شهروندان كرد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا ، دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایران با توجه به نزدیك شدن چهارشنبه آخر سال و خطرهایی كه در كمین نوجوانان و جوانان است ، تاكیدكرد : با انجام دادن اقدامات اولیه و فوری در برخورد با بیماران سوختگی ناشی از مواد منفجره می توان شدت جراحات وارده را به حداقل رساند.

دور كردن بیمار از منبع ضایعه ، متوقف ساختن روند سوختگی ، در آوردن لباس ها و قیچی كردن محل های چسبیده ، خارج كردن زیور آلات و سرد كردن با آب تمیز در 10 تا 15 دقیقه نخست از اقدامات فوری در برخورد با افرادی است كه در چهارشنبه آخر سال به سوختگی دچار می شوند.

دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی- درمانی ایران تصریح كرد : افراد در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه باید خونسردی خود را حفظ كرده و درصورت گسترده بودن حریق سریع افراد مسن و كودكان و دیگر افراد را از محل حریق بجای امن انتقال دهند و درصورت مصدومیت با اورژانس 115 تماس بگیرند.

گفتنی است : مطالعات انجام شده در كشور نشان می دهد ، هر سال در شب آخرین چهارشنبه سال شاهد صدمات و جراحات شدید به ویژگی آسیب های چشمی ، از دست دادن بینایی یك یا هر دو چشم ، سوختگی های عمقی و شدید ، از دست دادن اندام ها و حتی مرگ برخی شهروندان هستیم كه اكثر آنان را كودكان
و نوجوانان و یا عابران پیاده تشكیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha