نوجوانانی که صبحانه می‌خورند گرچه مقدار بیشتری کالری روزانه دریافت می‌کنند، اما نسبت به نوجوانانی که صبحانه نمی‌خورند، وزن کمتری دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دکتر مارک پریرا از بخش اپیدمیولوژی و بهداشت اجتماعی دانشگاه مینه‌سوتا در آمریکا که سرپرست این تحقیق بوده است، در این باره گفت: "این بررسی به روشنی از سایر تحقیقات دیگر در این زمینه حمایت می‌کند: کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، وزن بیشتری می‌گیرند و در معرض خطر بیشتر چاقی هستند."

بررسی دانشگاه مینه‌سوتا نشان داد که نوجوانانی که روزشان را با خوردن صبحانه شروع می‌کنند، در طول روز نسبت به همسالانشان که صبحانه نمی‌خورند، در طول روز کالری، کربوهیدرات و فیبر بیشتری مصرف می‌کنند، اما در عین حال این نوجوانان صبحانه خور وزن کمتری دارند.

به گفته پریرا کودکانی که روزانه به طور مرتب صبحانه می‌‌خورند، در مجموع رژیم غذایی سالمتری دارند و از لحاظ جسمی نیز فعال‌تر هستند.

 پریرا گفت برای آنکه به طور قطعی رابطه میان عادت صبحانه خوردن و وزن بدن ثابت شود، باید یک بررسی تجربی (experimental study) به عنوان مکمل بررسی مشاهده‌ای          ‍(observational study) فعلی انجام شود.

شمار نوجوانام آمریکایی دارای اضافه وزن در طول 20 سال گذشته 3 برابر شده است و اکنون 16 درصد پسران نوجوان و 10 درصد دختران نوجوان دارای  اضافه‌وزن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha