چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9925

زمانیکه شما هر صبح خود را اختصاص به آرایش صورت و پخش کردن یکنواخت ژل روی موهای خود می کنید، می توانید فعالیت مهم تری که برای سلامت شما لازم است رانیز انجام دهیدمنتها با همان دقت و وسواس پرداختن به آرایش صورت و ژل زدن به مو.!!

به گزارش سلامت نیوز،این کار چیزی نیست جز خوردن صبحانه . همان طور که می دانید صبحانه مهم ترین وعده غذایی می باشد که متاسفانه در دنیای مدرن و پر مشغله امروز به دست فراموشی سپرده شده یا خیلی بی توجه از کنار آن رد می شویم. در حالیکه :
خوردن صبحانه باعث حفظ تناسب اندام می شود: افرادی که هر روز صبحانه می خورند کمتر دچار چاقی شده و کسانی که در حفظ  رژیم غذایی خودکوشا هستند هرگز این وعده غذایی را ترک نمی کنند
- خوردن صبحانه به حفظ سلامتی کمک قابل توجهی می کند: خوردن صبحانه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماریهای جدی مثل بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان می شود و سیستم ایمنی را قوی نموده و لذا مقاومت بدنی شما را در مقابل بیماریهای مزمن همچون سرماخوردگی و آنفولانزاافزایش می دهد.
- خوردن صبحانه هوشیاری و زیرکی شما را حفظ می کند: خوردن صبحانه باعث تقویت حافظه وقدرت تمرکز شما می شود.طبق مطالعات انجام شده مشخص گردیده که کودکانی که صبحانه می خورن در تست هوش امتیاز بیشتری کسب نموده و کمتر از بقیه کودکان دچار افسردگی ، اضطراب و بیش فعالی می شوند.
صبحانه وعد ه غذایی کامل و بسیار عالی می باشد. بسیاری از مردم هنگام صبح به خوردن لقمه ا ی کوچک آن هم در حین تر ک منز ل و با عجله اکتفا نموده و خود را از فواید بسیار زیاد آن بی بهر ه می نمایند.و در عوض وعده غذایی بعدی خود را بسیار مفصل و سنگین صرف می نمایند که این عادت کاملا غلط است.
یک صبحانه کامل حاوی کالری لازم بدن در فرم کربوهیدرات های ساده ای است که سطح قند خون را متعادل نگه داشته و مانع کاهش شدید انرژی در ساعات اولیه روز می گردد. یک صیحانه ایده ال حاوی بیش ا ز500 الی 600 کالری است و بعلاوه ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی شامل حداقل 20 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر را فراهم می کند. به عنوان مثال شیر و پنیر موجود در این وعده غذایی موادی  ضروری برای حفظ ساختمان ماهیچه های بدن است. و مواد معدنی موجود در آن فشار خون را کنترل می نماید و در حد متعادل نگه می دارد. گندم موجود در ترکیب نان باعث کاهش کلسترول می شود. غذاهایی با چربی اشباع نشده مثل کره بادام زمینی سطح تستسترون خون را افزایش می دهد و همچنین در آزاد شدن مناسب انرژی نقش موثری ایفا می کند. همچنین از بلوکه شدن و بی استفاده ماند ن قند خون که باعث احساس خستگی و بد خلقی می شود ، جلوگیری می کند.
بنابر این بهتر است که در حفظ این عادت غذایی کوشا باشید و سعی نمایید مواد مغذی لازم را در این وعده غذایی بگنجانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha