پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9926

مسئول واكسیناسیون اداره ایمن سازی وزارت بهداشت گفت: دریافت هر سه نوبت واكسن هپاتیت بی الزامی است و دریافت ناقص این واكسن ایمنی كامل را ایجاد نمی كند.

دكتر عبدالرضا استقامتی در گفتگو با شبكه خبر گفت: هپاتیت بی، یك معضل بزرگ بهداشتی در جهان و ایران است و متاسفانه حدود دو میلیارد نفر در جهان با این ویروس تماس داشته اند و حدود 300 تا 400 میلیون نفر ناقل این بیماری هستند.

وی ادامه داد: در ایران هم حدود یك و نیم میلیون نفر ناقل بیماری هستند و حدود 300 هزار نفر به بیماری هپاتیت مبتلا هستند كه با ایجاد واكسیناسیون از 14 سال گذشته ابتلا به این بیماری از متوسط به كم تنزل یافته است.

دكتر استقامتی تصریح كرد: امسال به متولدین سال 69 از 15 اسفند به مدت 10 روز در نوبت اول واكسن به صورت رایگان تزریق می شود و باید از 15 فروردین و 15 مرداد ماه برای دریافت نوبت دوم و سوم مراجعه كنند.

مسئول واكسیناسیون اداره ایمن سازی وزارت بهداشت با بیان اینكه دریافت ناقص این واكسن موجب ایمنی ناقص می شود گفت: این واكسن به راحتی در دسترس قرار دارد و تزریق هر سه نوبت آن باعث ایمنی در مقابل بیماریهای سرطان كبد و نارسایی های آن می شود.

دكتر استقامتی گفت: امسال حدود یك میلیون و 720 هزار نفر واجد دریافت این واكسن هستند و متولدین سال 68 كه پارسال موفق به دریافت این واكسن نشده اند در حدود 50 تا 60 هزار نفر هستند كه می توانند امسال مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha