وزیر بهداشت با بیان اینكه مجلس، اعتباری ارزی برای تجهیز بیمارستان‌ها پیش‌بینی كرده است، تصریح كرد: در بخش تجهیز آمبولانس‌ها رشد خوبی داشته‌ایم و برای سال آینده رشد تجهیز آمبولانس‌ها برای بیمارستان‌ها پیش‌بینی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كامران باقری لنكرانی در حاشیه جلسه این هفته هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص عملكرد وزارت بهداشت در یك سال گذشته گفت: پاسخ به این سوال كار آسانی نیست. بهترین عاملی كه می‌تواند عملكرد وزارت بهداشت را نشان دهد ارقام و شاخص‌هایی است كه اعلام شده است. همكاران ما در دانشگاه علوم پزشكی سراسر كشور آنچه را كه در توان داشتند، انجام داده‌اند و البته نقصان‌هایی نیز وجود داشته است.

وی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای سال آینده تصریح كرد: برنامه‌های نظام سلامت، برنامه‌های جهشی نیست بلكه در قالب برنامه‌های مداوم و دایمی پیگیری می‌شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: سال آینده با توجه به ظرفیت‌های جدیدی كه در بودجه قرار داده شده و تجربه‌های جدید مالی‌ كه برای ما ایجاد شده چند كار را علاوه بر كارهای جدید پی‌گیری خواهیم كرد.

وی با اشاره به اینكه امسال حمایت ویژه‌ای از برخی بیماری‌های صعب‌العلاج صورت گرفته است، اظهار كرد: با اعتباراتی كه بند "ب" تبصره 15 قانون در اختیار ما قرار داده است، این حمایت‌ها را از دی‌ماه آغاز كرده‌ایم و در 20 مركز بیماری‌های سرطانی را رایگان درمان می‌كنیم كه امیدواریم سال آینده آن را با جدیت ادامه دهیم.

باقری لنكرانی در خصوص انتخابات هشتیمن دوره مجلس شورای اسلامی و حضور مردم در این انتخابات اظهار كرد: ما یك پیش‌انتخابات در 22 بهمن داشتیم و حضور پرشور مردم در 22 بهمن نشان‌دهنده آن است كه انتخابات 24 اسفند انتخابات پرشوری خواهد بود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوالی كه نظر وی را درباره شنیده‌ها مبنی بر باقی ماندن برخی اقلام دارویی وارداتی جانبازان شیمیایی در گمرك جویا شد، اظهار كرد: به نظر می‌رسد اخباری كه در این مورد مطرح شده، صحیح نیست.

وی ادامه داد: ما در زمینه واردات دارو هیچ محدودیتی نداریم و هر شركتی می‌تواند دارو را از منبع مطمئن و دارای استاندارد وارد كند. با گمرك نیز تفاهم خوبی در خصوص آزاد كردن داروها داریم كه این مساله در حداقل زمان انجام می‌شود، البته موضوعی را كه گفتید، پیگیری خواهم كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha