اولین سمینار بین‌المللی تشخیص پوكی استخوان در ایران به همت مركز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشكی تهران در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار ‌شد.

دكتر حمید رضا آقایی، دبیر علمی سمینار تشخیص پوكی استخوان در گفت وگو با ایسنا منطقه علوم پزشكی تهران، هدف از برگزاری این سمینار را بازآموزی پزشكان و متخصصان و مرور كلی بر بیماری پوكی استخوان عنوان كرد و گفت: عدم اطلاع كافی پزشكان از موارد ضروری انجام تراكم استخوان و نحوه تفسیر آن، همچنین چگونگی درمان و پیگیری‌های بدون درمان این بیماری، به برگزاری این سمینار توسط مركز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشكی تهران انجامید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به حضور نماینده بنیاد بین‌اللملی پوكی استخوان و نماینده سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه‌ شرقی در این سمینار گفت: بررسی وضعیت پوكی استخوان در ایران، پاتوفیزیولوژی پوكی استخوان، ارزیابی بالینی بیماران پوكی استخوان، روش‌های اندازه‌گیری تراكم معدنی استخوان و بررسی عوامل خطر پوكی استخوان از جمله مسائل مطرح شده در این سمینار است.

وی افزود: این سمینار جهت افزایش آگاهی پزشكان و متخصصان با همكاری بنیاد بین‌المللی پوكی استخوان (IOF) و سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه‌ شرقی (EMRS) برگزار ‌شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha