پژوهشگران دانشگاه «اوهایو» ساخت نانوذرات مغناطیسی را گزارش كردند كه توانایی قابل قبولی برای تشخیص و حذف سریع E.coli و anthrax و باكتری‎های مضر دیگر دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعات تئوری نشان می‎دهد كه این نانوذرات می‎توانند باكتری E.coli (اشریشیا کولی) را در پنج دقیقه تشخیص داده و 88 درصد از آن را حذف كنند.


با توجه به حوادث آتی در تولید آلودگی‎های محیطی و حملات بیوتروریستی، دستیابی به روش‌های موثر و سریع‌تر جهت تشخیص آلودگی‎‎های باكتریایی نیازی ضروری است.


به این منظور Xuefei Huang و همكارانش یك گلیكونانوذره مغناطیسی(MGNP) ابداع كردند كه تركیب منحصربه‌ فردی از نانوذرات مغناطیسی با قندهاست. این ماده به‌ دلیل وجود قند(كربوهیدرات‌ها) ‎می تواند بر سطوح سلولی بسیاری از باكتری‌ها بچسبد.


این دانشمندان گروهی از باكتری‌های E.coli را در معرض نانوذرات مغناطیسی پوشش داده ‌شده با قند قرار دادند تا میكروب‌ها را علامت‎گذاری كنند. با این روش میکروب ها به‌آسانی توسط ابزارهای مغناطیسی مشخص و حذف شدند.


این مطالعه که در آن برای نخستین بار از نانوذرات مغناطیسی به منظور تشخیص، تمایز و كیفیت سه نوع مختلف از باكتری E.coli استفاده شده، در مجله Journal of American Chemical Society به چاپ رسیده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha