از یک سال گذشته علل نارضایتی بیماران تحت عمل جراحی پلاستیک درقالب یک طرح پژوهشی در دست بررسی است که در آینده نزدیک نتایج آن مشخص خواهد شد.

ابراهیم رزم پا درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: بررسی مشکلات روانی بیماران تحت عمل جراحی پلاستیک یکی دیگراز پروژه های دردست بررسی است که تا پایان سال نتیجه این تحقیق مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دریک طرح تحقیقاتی، تاثیر جنبه های جنسی و روانی در بیماران تحت پوشش این عمل بررسی شد، بیان داشت: براساس تحقیق مذکور برخی از بیماران به علت مشکلات روانی و تشبیه و ارتباط عضو مورد عمل به مسائل جنسی و اعضاء مربوطه درخواست انجام جراحی پلاستیک می کنند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه درحال حاضر ایران از نظرتعداد  جراحی های ترمیمی درسطح دنیا از جایگاه بالایی برخورداراست اظهارداشت: آمار رو به فزاینده جراحی های پلاستیک بینی در ایران، این کشور را در سطح دنیا به مقام اول رسانده است.
رزم پا با اعلام  اینکه در ده سال اخیر جراحی پلاستیکی از شیوع بیشتر برخوردار شد تصریح کرد: دریک تقسیم بندی کلی، عده ای از مراجعین به علت وجود یک اشکال مادرزادی یا براثر ضربه ای وارده بر بینی یا صورت خود درخواست عمل جراحی پلاستیکی دارند که در این گروه، درمان بر زیبایی غلبه دارد و نتایج به دست آمده بسیار مثمر ثمر و رضایت بخش است.
وی اظهارداشت: گروهی از مراجعین صرفا برای زیبایی رجوع می کنند که همراه با اشکال بزرگ ازجمله بزرگی بینی روبرو هستند و دسته سوم با وجودی که هیچ گونه اشکالی در صورت و بینی آنها وجود ندارد اما به دلیل مشکلات روانی ازجمله ترس ازبد شکلی( دیس مور فوفوبی) که نشانه ای از بیماری اسکیزوفرنی است برای انجام عمل جراحی پلاستیکی مراجعه می کنند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه دربسیاری از مواقع از انجام عمل برروی گروه سوم خود داری می کنیم گفت: گروه سوم هیچ گاه از نتایج عمل خود راضی نیستند و باید به سرعت تحت مشاوره های روانی قراربگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha