برخی از افراد مبتلا به آلرژی با شکایت از سینوزیت به پزشک مراجعه می‌کنند، در حالی که علائم و درمان این دو بیماری متفاوت است.

دکتر علی اصغر پیوندی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب افزود: علائم سینوزیت، عفونی و به صورت ترشحات چرکی از گوش و حلق و بینی همراه با سردرد مشخص می‌شود و در صورتی که این حالت تا 12 هفته ادامه داشته باشد فرد مبتلا به سینوزیت مزمن است.

وی با تاکید بر تفاوت داروهای این دو بیماری گفت: برخلاف سینوزیت، آلرژی سالیان دراز با بیمار همراه است و به شکل فصلی با عطسه، اشک و آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد.

دکتر پیوندی ادامه داد: ممکن است ترشحات ناشی از آلرژی حفرات سینوس را نیز درگیر کند اما در درمان آلرژی تجویز آنتی‌بیوتیک توصیه نمی‌شود در حالی که در درمان سینوزیت حتما نیاز به مصرف آنتی بیوتیک است.

وی با اشاره به روش‌های نوین درمان آلرژی‌ها و سینوزیت‌های مزمن افزود: جراحی‌های کم‌آسیب آندوسکوپی به منظور باز کردن راه خروج ترشحات سینوس و هدایت آنها به خارج، روش‌های نوینی برای بیمارانی است که با درمان‌های اولیه بهبود نمی‌یابند.

دکتر پیوندی نقش انتخاب مناسب روش درمان، توسط بیمار را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: به کارگیری روش‌های مناسب برای برطرف کردن سینوزیت و آلرژی بسیار با اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نوید ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    13 2
    با سلام چند روزی بود گلوم درد میکرد بیحالم بودم به دکتر مراجعه کردم گفت سینوسات مشکل دارن و کلاموکس ۶۲۵ برام تجویز کردن ولی ضد حساسیتم برام نوشت الان میخوام بدونم چجوری میتونم فرق سینوزیت با آلرژی تشخیص بدم با تشکر ممنون میشم جواب بدین
  • asal ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    7 0
    سلام خسته نباشید تقریبا من 1 ماه پیش پف چشم ورم صورت داشتم رفتم دکتر دید فرستاد برای سی تی اسکن دید گفت سینوسم عفونت شدیذ کرده که به مغزمم ی کم رفته که گفتن قدیمی هست چندتا چرک خشک کن قوی دادن با اسپره سروم شستشو بعد دوهفته رفتم دکتر با توچه به سینوس شدیم گفت باز با این قرصا یکم بهتر شدی نیاز به عمل نداری دوباره سی تی اسکن انجام دادم مشکلی زیاد نبوذ... ولی باز با این وجود ترسیدم پیش ی دکتر دیگه رفتم دکتر گقتن الرژی داری از دو. گرده گل کلن پرهیز کن باید رگ بینیت قرمز باشه بنفشه چندتا قطره دادن گفتن مدام با سروم باید شستشو بدی هر 3.4 ساعتی ولی من شبا راحت میخوابم مشکل تنفسی اصلا ندارم حس بویایممم خیلی قوی ممنون میشم از راهنمایتون