میهمان امروز: دکتر حمید سجاد مدیر پایگاه ایران سلامت

استمناء و خود ارضائی(پیگیری سوالات کاربران-قسمت دوم)

استمناء یا خود ارضایی (MASTURBATION):

این اقدام در جوامع مختلف و فرهنگ های متنوع جهانی تفاسیر گوناگون یافته است. انسان مانند سایر موجودات آناتومی و فیزولوژی مشخص خود و رشد و سن بلوغ معین دارد بعلاوه نیازهای روحی و جسمی خودش را دارد.

آیا استمناء همه آنچه در ایران بعنوان عارضه های آن مطرح است صحیح می باشد یا خیر؟ کار تحقیقاتی که با استناد به آن بتوان به جوانان نمود انجام نشده است. اما در تجربه بسیاری از افراد در دوره نوجوانی استمناء کرده اند و با شروع مشکلات جنسی در سالهای بعد بخش عمده ای از این اختلات را متوجه خود ارضایی و سالهای قبل و ایام گذشته می دانند که کارهای تحقیقاتی در غرب این موارد را ثابت نکرده است.

افرادی که به هر دلیلی دفع انزال ندارند دچار احتقان در ناحیه سیستم دستگاه تناسلی شده که گاهی همراه با دردهای مبهم می باشد کارهای تحقیقاتی اخیر مطرح کرده است مردانی که در سن باروری انزال ندارند خطر ایجاد بیماری در پرستات این افراد بیشتر است.

در ایران ارولوژیست ها و سایکوتراپیست ها، قابل دسترس ترین طرف مشاوره برای اطلاع از درمان زود انزالی ، استمناء، نحوه و چگونگی آموزش های جنسی به نوجوانان و جوانان می باشند.

آیا استمنا کردن مضر است؟ ایا یکجور بیماری است؟

استمنا یا همون ارضا جنسی توسط خود شخص یک امر طبیعی هست که از دوران بچگی شروع میشه و تا بلوغ و بزرگسالی میتونه ادامه داشته باشه ولی بعد از ازدواج نباید این موضوع ادامه پیدا بکنه. بعضی از وقتها از استنما به عنوان معالجه استفاده میشه، مثلا یکی از راه های درمان انزال زودرس یک تکنینک خاصی هست که شامل استمنا هم میشه که به این ترتیبه که مدتی قبل از آغاز ارتباط جنسی، مرد استمنا داشته تا زمان انزال را به عقب بندازن. تمامی اون چیزهایی که در مورد استمنا گفته میشه مثل اینکه باعث کوری یا کچلی میشه کاملا دروغ است و از هیچ بنیان علمی برخوردار نیست.

ولی دلیل مخالفتهایی که وجود داره این هست که اگر شخصی که ازدواج کرده استمنا بکنه دیگه علاقه ای به داشتن رابطه جنسی با همسر خودش نداره و اینجاست که میتونه مشکل ساز بشه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha