حدودا تا یک هفته بعد از شکستگی جا اندازی آن امکان پذیر است و بعد از این مدت ممکن است بینی شکسته در همان حالت جوش بخورد و برای اصلاح آن نیاز به جراحی پلاستیک باشد

جا انداختن بینی تا یک هفته بعد از شکستگی امکان پذیر است

دکتر ابراهیم رزم پا در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت: بینی برجسته ترین قسمت صورت است که بیشتر از سایر اجزای صورت در معرض ضربه قرار دارد .لذا شایعترین شكستگی در صورت شكستگی استخون بینی است . با توجه به شدت ضربه وارده و جهت آن ،شكستگی بینی ممكن است منفرد , متعدد , بدون جابجایی و یا همراه جابجایی باشد . علائم شكستگی بینی به صورت تورم ، كبودی و تغییر شكل ظاهری بینی است كه تشخیص قطعی آن بر مبنای معاینه بالینی است.

وی افزود: جا اندازی شكستگی بینی هم با بی حسی موضعی وهم با نیمه بیهوشی قابل انجام است . بعد از جااندازی به مدت یك هفته روی بینی شما قالب طبی قرار خواهد گرفت كه نقش آن محافظت در ضربات ناخواسته است . بعداز جااندازی در مواردی نیازی به استفاده ازتامپون بینی خواهد بود .

این جراح پلاستک اضافه کرد: چنانچه كمتر از 4 ساعت از شكستگی گذشته باشد ، میتوان شكستگی راجا انداخت ولی اگر بیمار بعد از آن مراجعه كند بهتر است 5 - 4 روز بعد جا اندازی صورت گیرد تادر این فاصله تورم بینی بیمار كمتر شده باشد .

وی گفت : در مواردی ممكن است ضربهٌ وارده آنقدر شدید نباشد كه باعث شكستگی شود اما باعث تجمع خون در زیرمخاط تیغه بینی شود واین امر باعث انسداد تنفسی از یك یا دو طرف بینی شود . چنانچه به این مشكل توجهی نشود باعث ازبین رفتن غضروف تیغه بینی میشود ودرنتیجه شكل ظاهری بینی اصطلاحا ‍‏‘ زین اسبی ’میشود . لذا چنانچه بعد از وارد آمدن ضربه به بینی شما ، تنفس ازیك یاهردوسوراخ بینی برای شما مشكل شد، حتما بطور اورژانسی به پزشك خود مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha