به گزارش سلامت نیوز: ناراحتی های عصبی ، آشفتگی، اضطراب و برخی بیماری های نادر مانند شوگران باعث بروز عارضه خشكی دهان در افراد می شود.

ناراحتی های عصبی موجب بروز عارضه خشكی دهان می شود
دكتر ابراهیم رزم پا، متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم  پزشكی تهرانگفت : عارضه خشكی دهان در سنین بالا به علت تغییرهای فیزیولوژیك بدن زیاد دیده می شود.
وی گفت: دهان خشك می تواند در ذائقه، جویدن، بلعیدن و صحبت كردن مشكلاتی را به وجود آورد. این بیماری می تواند علامتی برای نوعی بیماری و یا وضعیت اساسی باشد.
دكتر رزم پا در مورد علائم مربوط به این عارضه گفت: احساس خشكی و چسبندگی در دهان، مشكل در جویدن، بلع، مزه كردن غذا و یا صحبت كردن، احساس سوزش در دهان، احساس خشكی در گلو، لب های ترك خورده، زبان سخت و خشك، زخم های دهان و یا یك عفونت در دهان از علائم مربوط به این بیماری است.
وی در مورد دلیل بروز عارضه  خشكی دهان  تاكید كرد: درست عمل نكردن غدد بزاقی، عوارض جانبی برخی از داروها ، داروهای مربوط به فشار خون و افسردگی اغلب باعث ایجاد دهان خشك می شوند، پرتو درمانی، شیمی درمانی، آسیب های عصبی و برخی بیماری ها نظیر سندرم شوگران(علائم این بیماری شامل خستگی قرنیه، التهاب حلق و بزرگ شدن غدد پاروتید والتهاب مزمن مفاصل است)، آلودگی و بیماری ایدز، بیماری قند، پاركینسون(لرزش شدید عضلات) همگی می توانند باعث خشكی دهان شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha