یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 17664

برخی والدین با تفکر اینکه بغل کردن زیاد نوزاد موجب لوس شدن او یا به اصطلاح عام موجب بغلی شدن یا همان عادت به بغل کردن کودک می شود از توجه زیاد به کودک خود امتناع می کنند که البته این تفکر اشتباه است و توجه و مراقبت هر چه بیشتر از کودک لازم و ضروری است.

دکتر منصور بهرامی متخصص کودکان در گفت‌وگو با ایسنا گفت : مهمترین موضوع در پرورش کودک توجه و مراقبت از او از لحظه تولد است که این توجه باید در بالاترین میزان خود باشد چرا که کودک از لحظه تولد دارای لامسه و چشایی و حواس کامل است و این حواس باید هر چه بیشتر تقویت شوند.

وی در ادامه افزود: بیشترین میزان رشد مغز در 5/1 سال ابتدای زندگی است به طوری که این میزان تا 90 درصد نیز می رسد بنابراین والدین در همین زمان است که باید تمام تلاش خود را برای رشد کامل و تکامل مغز کودک به کار گیرند.

برخلاف عقیده برخی والدین هر چه نوزاد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در آغوش گرفته شود بیشتر با اصوات و تصاویر افراد آشنا شده و حواس و حتی تکلم وی تقویت می شود و هیچ گاه موجب لوس شدن یا بغلی شدن کودک نمی گردد و می توان گفت این تفکر که کودک به اصطلاح بغلی می شود ، اشتباه می باشد.

گفتنی است: کودک به خصوص در سالهای اول زندگی به هیچ وجه نباید احساس نگرانی، ترس و یا ناامنی داشته باشد چرا که در طولانی مدت در روحیات و حتی شکل گیری شخصیت وی تاثیر گذار است.

شایان ذکر است: اگر در آغوش گرفتن کودک همراه با صحبت کردن با وی باشد می تواند تا حدی در قدرت تکلم و شنوایی کودک موثر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha