یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 21173

تحقیقات انجام شده روی اكالیپتوس‌های كشت شده در استان فارس نشان می‌دهد كه این گیاه خاصیت ضد باكتریایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز سید محمود فرش‌پور رضایی مجری این طرح و عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات آموزش وترویج كشاورزی در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرگزاری فارس گفت: در تحقیقات خود اثرات طبیعی گیاه اكالیپتوس را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: گیاه اكالیپتوس گیاه بومی ایران نیست و زمانی كه وارد ایران شد، در مناطق مختلف كشور كشته شد و توانست با این مناطق سازگاری پیدا كند و در این مناطق رشد كرده است.

فرش‌پور افزود: ما در این تحقیقات 11 گونه از گیاه اكالیپتوس در استان فارس و 32 گونه از استان مازندران را برای انجام مطالعات انتخاب كردیم.

وی گفت: در این تحقیقات برگ این گیاه را خسك كردیم و توانستیم اسانس آن را تهیه كنیم و درصد مواد مؤثره این گیاه در این تحقیقات مشخص شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: ما در این تحقیقات دریافتیم كه گیاهان اكالیپتوس كشت شده در استان فارس اثرات ضد باكتریایی دارند و می‌توانند منجر به تولید داروی دامی برای درمان بیماری ورم پستان در دام‌ها شوند.

وی با اشاره به كارگاه آموزشی هند-ایتالیا در مورد باكتری وقارچ برای پایداری محیط زیست گفت: این كارگاه آموزشی 29، 30 نوامبر اول دسامبر در دهلی برگزار می‌شود و در این كارگاه من نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه اثرات ضد باكتریایی گیاه اكالیپتوس كاشت استان فارس را ارائه می‌كنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha