یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از همه كسانی كه در زمینه رسانه‌های تصویری و دیجیتال كار می‌كنند خواست «سلامت» را به منازل و محل كار آحاد مردم جامعه ببرند

وب سایت‌ها کمک حال نظام سلامت هستند
سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از همه كسانی كه در زمینه رسانه‌های تصویری و دیجیتال كار می‌كنند خواست «سلامت» را به منازل و محل كار آحاد مردم جامعه ببرند.
دكتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های تصویری و دیجیتال در حوزه سلامت گفت: بازدیدم از غرفه‌های نمایشگاه نشان داد كه كارهای بسیار جدید و خوبی در زمینه آموزش همگانی سلامت به اقشار مختلف مردم از كودكان تا بزرگسالان انجام شده و جشنواره رسانه‌های تصویری و دیجیتال سلامت باید هر سال از این تولیدات حمایت كرده و پربارتر از سال گذشته برگزار شود.
وی افزود: سلامت مهمترین مسأله همه جوامع است زیرا مسیر موفقیت و پیشرفت افراد و جوامع از راه سلامت می‌گذرد.
وی در ادامه گفت: وقتی مردم برای كسب سلامتی از همه امكانات مادی زندگی خود می‌گذرند ما به عنوان متولیان این امر باید برای ارتقاء آن از هیچ تلاشی فروگذار نكنیم.
وی با اعلام این كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با دستگاه عریض و طویلی كه در اختیار دارد فقط 25 درصد مسایل مربوط به سلامتی مردم را می‌تواند پوشش دهد، اظهار داشت: 75 درصد دیگر این مسیر باید با همكاری‌های بین‌بخشی و برگزاری چنین جشنواره‌هایی محقق شود.
وی ادامه داد: 50 درصد از آن 75 درصد نیز متكی بر عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت هستند كه رسانه‌های تصویری و دیجیتال اعم از وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون در این عرصه خیلی می‌توانند كمك حال نظام سلامت كشور بوده و در ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه ایفای نقش كنند.
دكتر دستجردی با اشاره به این كه طبق قوانین مصوب شورای عالی سلامت كه متشكل از 8 وزیر و 5 معاون رییس جمهور است كلیه دستگاه‌های كشوری برای اجرای طرح‌های خود موظف به ارائه پیوست سلامت هستند، گفت: بخش صنایع باید تلاش كنند محیط آلوده نشود، بخش كشاورزی با تولیدات خود باید تغذیه را ایمن‌سازی كند محیط زیست موظف به نگهداری از آب و هوا و خاك است.
وزیر بهداشت جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های تصویری و دیجیتال سلامت را گام اول برای آموزش‌های همگانی در این عرصه دانست و بیان كرد: با توجه به مراجعه زیاد بیماران به اینترنت و نقش برجسته وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها و برنامه‌های انیمیشن در آموزش، می‌توان بیماری‌ها را در  كشور بومی‌سازی كرده و با كمك از شیوه‌های نوین ارتباطی آموزش سلامت را از قالب سنتی خارج كنیم و پیام‌های جدید به كودكان، نوجوان، جوانان و سایر اقشار مردم بدهیم.
دبیر شورای عالی سلامت در ادامه اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به موقع توسط رسانه‌ها سال گذشته از توسعه پاندمی آنفلوانزای خوكی در كشور جلوگیری كرده و از بروز یك بحران عظیم كه به بسیاری از كشورها خسارات سنگینی وارد آورد، پیشگیری كرد.
دكتر دستجردی گفت: مردم اگر مصرف نمك خود را روزانه 3 گرم كاهش داده و به مدت نیم ساعت پیاده‌روی كنند بیماری‌های قلبی و فشارخون كه عامل اصلی سكته‌ها هستند تا 50 درصد كاهش می‌یابد.
وی از رسانه‌های تصویری و دیجیتال خواست با تغییر نگرش مردم در زمینه سلامت موجب تغییر رفتار آنان در این زمینه شوند و گفت: كاهش مرگ و میرهای ناشی از امراض غم و آلام زیادی را از دوش خانواده‌ها بر می‌دارد و رسانه‌ها در این زمینه نقش حیاتی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha