شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 39200
سلامت نیوز: یک متخصص ژنتیک پزشکی تغذیه مناسب از املاح و ویتامین‌ها را در سلامت سلول‌های جنسی و باروری مؤثر دانست و گفت اگر زوجین در پروسه باروری رژیم غذایی مناسبی نداشته باشند باروری آنها با اختلال مواجه می‌شود.

محمد‌حسین قادریان در گفت‌وگو با فارس در مورد نقش تغذیه در باروری اظهار داشت: زوجینی که می‌خواهند برای باروری از روش‌های کمکی مانند IVF استفاده کنند در ابتدا توصیه می‌کنیم زیر نظر پزشک متخصص تغذیه میزان اختلالات هورمونی آنها با توجه به مواد غذایی که مصرف می‌کنند بررسی شود.

وی تصریح کرد: در بررسی استرماتوژنسیس و اوئوژنسیس بعضی‌ از فاکتورها مانند املاح، زینک، کوبالت و ویتامین‌ها نقش بسیار حیاتی دارند بنابراین اگر فرد رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد پروسه باروری او با اختلال مواجه می‌شود.

متخصص ژنتیک پزشکی استفاده از روش‌های PGD یا IVF را برای افرادی که مشکل تغذیه دارند بی‌اثر دانست و گفت: با بررسی‌های بسیار به این نتیجه رسیده‌ایم که افراد در صورت نداشتن تغذیه مناسب نمی‌‌توانند به روش‌های کمک باروری امیدوار باشند.

قادریان به زوجینی که برای باروری اقدام می‌کنند توصیه کرد در ابتدا طی آزمایشهایی وضعیت تغذیه و هورمونی خود را چک کنند چرا که مسائلی مانند هایپوتیروئید یکی از عوامل شایع ناباروری است بنابراین ممکن است فردی که از نظر فیزیولوژی و حتی ظاهر سالم به نظر برسد مجبور شود از نظر ژنتیکی مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha