سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و حرارت زیاد بخاری و شوفاژ خشكی پوست را تشدید می كند.

دکتر نصرت پورسینا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در خصوص خشكی پوست سالمندان اظهارداشت: خشكی پوست در این افراد به دلیل كاهش هورمون آندروژن و كوچكتر شدن غده پوست از حد معمول خود، فشار خون، بیماریهای قلبی و استفاده از داروها تشدید می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشكی یزد گفت: خشكی پوست در افراد مسن به صورت ترك در ساق و كف پا و پشت دست نمایانگر و گاهی باعث خارش بیش از حد، تحریك تركها و ایجاد عفونت های ثانوی می شود.

این متخصص پوست  یادآور شد: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و حرارت زیاد بخاری و شوفاژ خشكی پوست را تشدید می كند.

دكتر پورسینا در مورد خشكی پوست كودكان گفت: اكثر بچه ها به ویژه در استانهای كویری مانند یزد به دلیل پایین بودن رطوبت نسبی هوا دچار خشكی پوست می شوند كه برای رفع آن باید قبل از هر بار بیرون رفتن به مدرسه و مهد و پس از هر بار شستن دست و صورت، از نرم كننده مخصوص استفاده شود.

دكتر پورسینا علائم خشكی پوست در كودكان را به صورت پژمرده شدن پوست و پیدایش لكه های سفید رنگ روی آن دانست و افزود: این موضوع گاه والدین را نگران ابتلای كودك به پیسی می كند، اما در معاینه مشخص می شود كه خشكی نمود یافته، ناشی از كاهش رطوبت نسبی هواست.

استادیار دانشگاه علوم پزشكی یزد افزود: وجود برخی بیماری های ناشی از سوء تغذیه و كمبود ویتامین و پروتئین در فرد منجر به تشدید خشكی می شود كه در این صورت باید اختلالات تغذیه ای بررسی شود.

دكتر پورسینا استفاده از نرم كننده برای جلوگیری از خشكی پوست را برحسب سن متفاوت دانست و گفت: برای كودكان باید از نرم كننده خیلی ملایم و برای جوانان و نوجوانان واقع در سن آكنه از مرطوب كننده فاقد چربی استفاده كرد.

وی گفت: افراد مسن برای جلوگیری از خشكی پوست خود باید هفته ای یك تا 2 بار استحمام كنند و پاك كننده های خیلی قوی به كار نبرند. /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha