شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 39258
سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه 20 درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند گفت: ‌آمار چاقی کودکان ایرانی از آمار کودکان کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هشمهری آنلاین، احمدرضا درستی مطلق در نشست خبری بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شیوع چاقی در کودکان و بزرگسالان افزایش پیدا کرده و در افراد سالمند باید به سختی به دنبال افراد سالم بگردیم زیرا با مشکلات تغذیه امروزه سالمند سالم به ندرت می‌بینیم.

وی گفت: شیوع اضافه وزن و کم‌وزنی در میان افراد جامعه بررسی شده است که بیش از 50 درصد از سالمندان چاق هستند. اگر فرد به اندازه کافی نتواند غذای مفید مصرف کند باید بداند که بروز بیماری در آن حتمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در برخی موارد افراد برای خرید تغذیه مناسب صرفه‌جویی می‌کنند و فکر می‌کنند که پول خود را هدر می‌دهند و به دنبال مواد غذایی ارزانتر هستند ولی باید بدانیم اگر زمانی این فرد بیمار شد حاضر است وسایل زندگی خود را بفروشد تا سلامتی خود را به دست آورد پس صرفه‌جویی در خرید مواد غذایی سالم می‌تواند به سلامتی ضرر برساند.

درستی مطلق بیان داشت: تبلیغات افزایش وزن و پرورش‌اندام در رسانه ها و فضای مجازی تبلیغاتی غلط است و دانش افراد در جامعه به اندازه کافی نیست که نقد اطلاعات می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد. به تبلیغات باید توجه خاص داشت و افراد باید بدانند چه تبلیغی غلط و چه تبلیغی درست است.

وی بیان داشت: ‌تبلیغات مواد غذایی بسیاری از افراد را گول می‌زند و رسانه‌ها در زمینه تبلیغات غذایی بسیار غلط عمل می‌کنند.

 لبنیات‌های آلوده به افلاتوکسین می‌خوریم

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: سیستم کشاورزی ما نیز ایراد دارد و محصولاتی را به مردم عرضه می‌کند که سرشار از کودهای شیمیایی است و بخش دامپروری ما نیز نان‌های کپک زده را به دام‌ها می دهد که شیر سرشار از افلاتوکسین مصرف می‌کنیم. حتی در صنعت لبنیات نیز پنیرهایی تهیه می‌شود که سرشار از نمک است و زمانی از این قضیه شکایت می‌شود آب نمک را زیاد می‌کنند.

20درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند


بر اساس گزارش فارس، درستی مطلق با بیان اینکه افراد در خرید مواد غذایی باید دقت کافی را داشته باشند ادامه داد: 20 درصد مرغ‌هایی که در سطح مرغ‌فروشی‌های شهر به فروش می‌رسد قبل از ذبح مرده‌اند و افراد مرغ‌هایی را مصرف می‌کنند که قبل از ذبح خودشان از بین رفته‌‌اند. البته ما نمی‌توانیم همه این مسائل را از نو آغاز کنیم ولی می‌توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خرج دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha