متخصصان علوم پزشكی در انگلیس نوعی ماست جدید تولید كرده‌اند كه در شرایط خاص باعث تغییر رنگ مدفوع می‌شود و به تشخیص برخی از بیماری‌ها كمك می‌كند.

سلامت نیوز :  این متخصصان می‌گویند: محصول جدید شاهكاری است كه در آینده به پزشكان كمك می‌كند طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از زخم‌های گوارشی گرفته تا سرطان‌ها را شناسایی كنند.

متخصصان انگلیسی كه این فرآورده لبنی پروبیوتیك را تولید كرده‌اند، می‌گویند: ماست جدید پس از مصرف با غذاهایی كه وارد معده می‌شوند تعامل كرده و متناسب با بیماری كه فرد مصرف‌كننده ممكن است به آن مبتلا باشد، رنگ مدفوع را تغییر می‌دهد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این محصول هم‌اكنون می‌تواند پیشرفت باكتری ایكولی را در بدن نشان دهد اما متخصصان امیدوارند كه در آینده بتوانند از این روش برای تشخیص تعداد بیشتری از بیماری‌ها استفاده كنند.الكساندرا دیزی جینزبرگ و جیمزكینگ دو متخصصی هستند كه این فرآورده لبنی را با دستكاری ژنتیكی باكتری‌ها تولید كرده‌اند. ماست جدید درواقع موجب تراوش انواعی از رنگدانه‌ها می‌شود كه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند. با مصرف این محصول خاص، مصرف‌كنندگان می‌توانند در یك اقدام ابتدایی و با توجه به تغییر رنگ مدفوع از وجود یك مشكل یا بیماری احتمالی در بدنشان مطلع شده و به موقع به پزشك مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha