سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 51430

همه ما می‌دانیم كه كم كردن وزن و تناسب اندام باعث سلامت و افزایش طول عمر می‌شود. دكتر مائو در جدیدترین مقاله خود به 8 راه برای كم كردن كالری و بالطبع افزایش طول عمر پرداخته است كه در ادامه، این تكنیك‌ها از نظر شما می‌گذرد.

8 راز طول عمر
سلامت نیوز : دكتر «مائو» یكی از متخصصان علم پزشكی است كه روش‌های او برای افزایش طول عمر و سلامت بیشتر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پزشك چینی همچنین با تألیف كتاب بسیار پرفروش «رازهای طول عمر» اشتهار خود را بین‌المللی كرد. در این مقاله بر آنیم تا به یكی از مقالات این پزشك چینی كه مستقیماً افزایش طول عمر را به دنبال دارد، بپردازیم.

همه ما می‌دانیم كه كم كردن وزن و تناسب اندام باعث سلامت و افزایش طول عمر می‌شود. دكتر مائو در جدیدترین مقاله خود به 8 راه برای كم كردن كالری و بالطبع افزایش طول عمر پرداخته است كه در ادامه، این تكنیك‌ها از نظر شما می‌گذرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ آیا می‌دانستید كه 550 گرم چربی مساوی 3500 كالری است. بهتر است بدانید كه می‌توان با كم كردن فقط 500 كالری در روز، هفته‌ای 550 گرم وزن كم كرد و این روش را تا بدانجا ادامه داد كه به وزن دلخواه رسید. خبر خوب اینكه، دیگر نیازی نیست تا خود را با گرسنگی‌های طولانی مدت و ورزش‌های سخت و طاقت‌فرسا آزار دهید. فقط كافی است تا شما در یك رژیم منظم و فعالیت بدنی مستمر به وزن و اندام دلخواه خود دست یابید. این روش تا اندازه‌ای مثمرثمر واقع می‌شود كه شما تا به حال هیچگاه نتیجه‌ای همانند آن را تجربه نكرده‌اید. شاید كم كردن 500 كالری در روز به صورت ناگهانی، اندكی سخت و غیرمنتظره به نظر برسد. بهتر است ابتدا با كم كردن 250 كالری در روز شروع كنید. در ادامه به 8 راز بسیار سودمند برای افزایش طول عمر شما اشاره می‌كنیم.

در هنگام غذا خوردن همیشه سعی كنید تا خوراكی‌ها را به دقت انتخاب و مصرف كنید و در برخی عادات غذایی خود تجدیدنظر به عمل بیاورید. من در طول 20 سال مطالعه و تحقیق دریافتم، افرادی كه كالری كمتری به بدن خود می‌رسانند طول عمر بیشتری دارند. شما می‌توانید با به كارگیری راهبردهای زیر از رسیدن كالری‌های اضافه به بدن خود جلوگیری كنید:

1ـ لیوان و بشقاب خود را كوچك كنید

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد كه بیشتر افراد به اندازه بشقاب غذای خود، غذا می‌خورند. حال آنكه ممكن است یك بشقاب پر از غذا باشد و فرد هم كاملاً سیر. پزشكان چینی نیز از صدها سال پیش از مردم خواسته‌اند كه پس از تمرین، به صورت ذهنی معده خود را به 4 قسمت تقسیم كنند و زمانی كه دریافتند سه چهارم معده آنها پر شده، دست از خوردن غذا بكشند. این كار باعث می‌شود تا دستگاه گوارش زمان و انرژی كمتری را برای هضم غذا صرف كند. كوچك كردن اندازه بشقاب می‌تواند به صورت روانی بر كمتر خوردن شما تأثیرگذار باشد. جالب است بدانید كه كم شدن 20 تا 25 درصدی حجم غذای شما دقیقاً همان كم كردن 500 كالری است كه به آن احتیاج ندارید. در هنگام خوردن انواع نوشیدنی به غیر از آب نیز سعی كنید از لیوان‌های كوچك‌تر استفاده كنید. بدانید كه خامه و شیر پرچرب بسیار پركالری هستند. یك لیوان قهوه مخلوط شده با خامه، حدود 700 كالری انرژی به بدن شما می‌رساند.

2ـ در خوردن دانه‌ها و غلات دقت كنیم

اگر چه خوردن دانه‌ها به علت مواد مغذی موجود در آنها برای سلامت قلب مفید است، اما گاهی زیاده‌روی در خوردن همین مواد غذایی می‌تواند دردسرساز شود. یك مشت حبوبات حدود 175 تا 200 كالری انرژی دارد و اگر شما در خوردن دقت نكنید ناگهان متوجه می‌شوید كه 500 یا حتی 700 كالری از خوردن دانه‌ها و حبوبات به بدن خود رسانده‌اید. طب چینی خوردن نصف مشت مغز پسته در روز را توصیه می‌كند.

3ـ افزودنی‌های غیرضروری را كنار بگذارید

چه چیز سالم‌تراز خوردن یك ظرف پر از سبزی‌های تازه است! اگر چه خوردن سالاد برای بدن مفید است اما در رابطه با چاشنی‌های مورد استفاده قرار گرفته در آن دقت كنید. اضافه كردن یك مشت دانه‌های خوش عطر و مزه یا میوه‌های خشك شده در سالاد مشكلی برای شما ایجاد نمی‌كند. اما اضافه كردن ورقه‌های نان سرخ شده در كره، پنیر،‌گوشت، نمك زده و انواع سس‌های پرچرب می‌تواند به شدت سلامت شما را به خطر بیاندازد. توصیه می‌شود كه حتماً سالاد خود را با یك قاشق غذاخوری سركه بالزامیك و یك قاشق روغن زیتون میل كنید. همچنین شما می‌توانید سالاد خود را با سبزیجات معطر و آب‌لیموی تازه طعم‌دار كنید.‏

نكته:

افزایش حجم عضلات نیازمند متابولیسم (سوخت و ساز) بیشتر بدن است. ورزش مستمر و برنامه‌ریزی شده می‌تواند ضمن سوزاندن انرژی و افزایش میزان متابولیسم به حجیم شدن و قدرتمند شدن عضلات نیز كمك كند. این در حالیست كه افزایش كنترل شده میزان سوخت و ساز همچنین باعث عملكرد بهتر قلب و سلامت عروق بدن نیز می‌شود. فقط به یاد داشته باشید كه هنگام ورزش در خارج از منزل حتماً از كرم ضد‌آفتاب به منظور محافظت پوست در مقابل اشعه‌‌های ماورای بنفش خورشید، استفاده شود.

4ـ در هنگام دویدن شاد باشد

توصیه شده در هنگام دویدن یا ورزش كردن حتماً به موسیقی دلخواه نیز گوش فرا داده شود. راه رفتن تند یا دویدن 20 دقیقه‌ای 270 كالری را در بدن شما می‌سوزاند. گوش فرا دادن به موسیقی دلخواه ضمن افزایش انرژی در بدن، موجب می‌شود تا بتوانید مسافت طولانی‌تری را بپیمایید و كالری بیشتری را بسوزانید.

5ـ مثل ماهی راه بروید

شاید خنده‌دار به نظر برسد، اما اگر به شنا كردن ماهی دقت كنید،‌ توجه می‌شوید كه این جاندار دریایی از تمامی عضلات خود برای حركت استفاده می‌كند. شما هم سعی كنید كه با پیچش در نواحی مختلف بدن خود، تمامی عضلات را به كار گیرید. شما با این روش راه رفتن دست كم 50 كالری بیشتر می‌سوزانید.

6ـ پدال بزنید

دوچرخه‌سواری در 20 دقیقه بیش از 250 كالری را می‌سوزاند. شما می‌توانید با كودك یا كودكانتان به پارك بروید و در فضای فرح‌‌بخش آنجا به دوچرخه‌سواری بپردازید. توصیه می‌شود كه هر فرد باید 45 دقیقه تا یك ساعت در روز دوچرخه‌سواری كند.

8ـ باغبانی كنید

حتماً نیاز نیست كه یك باغ بزرگ برای باغبانی داشته باشید. رسیدگی به گلدان‌ها یا باغچه‌ كوچك منزل می‌تواند ضمن ایجاد یك انگیزش و حس خوب، شما را وادار به فعالیت بدنی و سوزاندن كالری كند. جالب است بدانید كه تمیز و رفت و روب كردن خانه به مدت 40 دقیقه نیز می‌تواند تا 250 كالری انرژی بسوزاند. سعی كنید در فعالیت‌های روزمره خود كوتاهی نكنید و بدانید كه همین فعالیت‌ها موجبات سلامتی شما را فراهم خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha