سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 51888

ماهی، گردو، سبزیجات برگ سبز، مغزها(خشکبار)، غلات و لبنیات کم چرب از خوراکی هایی است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

۵ خوراكی برای جلوگیری از ریزش مو
سلامت نیوز : ماهی، گردو، سبزیجات برگ سبز، مغزها(خشکبار)، غلات و لبنیات کم چرب از خوراکی هایی است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. به گزارش فرهنگ آشتی آنلاین به نقل از هلث نیوز،مصرف بعضی از پروتئین ها و آهن برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار مفید است.در این خبر، به ۵ خوراکی که مصرف آن برای سلامت مو مفید است، اشاره می کنیم. ماهی:ماهی حاوی مکمل های طبیعی است که برای سلامت مو مفید است. ماهی سالمون منبع اسید چرب امگا۳ است. گیاه خواران یا افرادی که ماهی دوست ندارند، می توانند یک یا دو قاشق دانه گیاه کتان به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهنگ آشتی ؛ گیاه کتان نیز حاوی اسیدهای چرب امگا ست. سبزیجات دارای برگ سبز: افرادی که از داشتن موی چرب شکایت می کنند باید بدانند که این موضوع به دلیل چربی پوست سر است که مانند یک نرم کننده طبیعی برای موی سر عمل می کند. اما اگر پوست سر به طور غیرطبیعی چربی تولید کند، این امر موجب چربی بیش از حد مو می شود.سبزیجاتی که برگ سبز دارد منبع ویتامین A و C است که باعث می شود پوست سر چربی طبیعی و عادی تولید کند. مغزها(خشکبار):برای داشتن موی سالم لازم است که در رژیم غذایی مقدار مناسبی «روی» بگنجانید.در بیشتر موارد علت ریزش موی سر کمبود روی است. غلات سبوس دار: اگر دوست دارید موهای سالمی داشته باشید به مصرف غلات سبوس دار روی آورید. برای این منظور باید گندم، جوی دو سر، ذرت، برنج قهوه ای، عدس و لوبیا در رژیم غذایی خود اضافه کنید. لبنیات کم چرب :کلسیم ماده ای است که موجب تسریع رشد موی سر می شود. لبنیات باید کم چرب باشد، چرا که حاوی سطح بالایی پروتئین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha