مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص افزودن وایتکس به شیر برای میکروب زدایی آن، گفت: این موضوع در حال بررسی است که باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

موضوع افزودن وایتکس به شیر در مازندران در حال بررسی است
سلامت نیوز :مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص افزودن وایتکس به شیر برای میکروب زدایی آن، گفت: این موضوع در حال بررسی است که باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ منطقه مازندران، "حسن مکرمی" صبح امروز، 16 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 370 کارخانه تولید مواد لبنی در مازندران، افزود: 45 کارخانه مواد لبنی در استان وجود دارد که از این تعداد 37 کارخانه لبنی فعال هستند.وی با اشاره به این‌که اصلاح برچسب محصولات از برنامه‌های ما در سال جاری محسوب می‌شود، اظهار كرد: باید اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده روی برچسب محصول درج شود. برچسب جدید باید دارای آرم وزارت بهداشت و جدول تغذیه‌ای باشد که در سال جاری به تدریج، این موضوع اجرا می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: مسئول فنی کارخانه موظف است لیست نهایی محصول را یادداشت کند و اطلاعات مربوط به آن را تکمیل کند در صورتی که خارج از لیست باشد مشخص است تقلب صورت می‌گیرد.مکرمی از راه‌اندازی کد خدمات رسیدگی به شکایات به شماره 1490 به زودی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: این شماره جایگزین شماره تلفن گویای رسیدگی به شکایات 09646 می‌شود که در حال متمرکز شدن است.

وی با بیان این‌که برچسب اصالت برای کالاهای وارداتی، آرایشی و بهداشت از سال گذشته آغاز شده و در حال انجام است، عنوان كرد: منتظر سپری شدن تاریخ انقضای محصولات قبلی موجود در بازار هستیم؛ برچسب اصالت دارای کد 16 رقمی است که امکان جعل آن وجود ندارد.مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: محصولات که در ایام پایانی سال گذشته واردات آن صورت گرفته باید دارای برچسب اصالت باشند. انتظار ما این است که محصول سالم به دست مردم برسد؛ همچنین نمونه برداری محصولات نیز در حال افزایش است.

مکرمی اظهار كرد: یکی از مشکلات اساسی که در موضوع عسل وجود دارد شکرک زدن است که نشانگر تقلبی بودن آن نیست.برخی از کارخانه‌ها برای اینکه عسل، مردم پسندتر شود آن را حرارت می دهند که این امر براساس آزمایش HMF مشخص می‌شود.مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: عسل نباید حرارت ببیند به دلیل اینکه در عسل آنزیم هایی وجود دارد که با حرارت از بین می رود.مکرمی با بیان اینکه پلمپ در حوزه کارخانه‌ای از جمله سیاست ما محسوب نمی‌شود، تصریح كرد: در صورت مشاهده تخلف، پروانه واحد متخلف لغو می‌شود اما کارخانه، پلمپ نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha