محققان‌ آمریکایی توانستند نوشیدنی جدیدی را تولید کنند که می‌تواند به تقویت حافظه بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

سلامت نیوز :  محققان‌ آمریکایی گفتند که این نوشیدنی جدید حاوی ترکیبی از مواد مغذی است که مصرف روزانه آن به بیماران آلزایمر کمک می‌کند تا حافظه خود را زودهنگام بهبود بخشند.

محقق ریچارد ورتمن تولید کننده این نوشیدنی از انستیتوی ماساچوست گفت: این نوشیدنی به نام "سوویناید" می‌تواند در واقع رشد سیناپس ها (ارتباطات عصبی) مغز می‌شود.مبتلایان با‌ آلزایمر با استمرار بیماری حافظه خود را به علت وخامت سیناپس ها از دست می‌دهد.اما محققان جمعیت آلزایمر گفتند که نیاز به تحقیقات بیشتری قبل از ارائه این نوشیدنی به بیماران در سطح وسیع است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ روتمن گفت: اطلاعات موجود امکان دریافت چیزی که از قوه ادارک بیماران آلزایمر محافظت می‌کند؛ همراه با وجود نگرانی محدود درباره عوارض جانبی آن را نشان می‌دهد.

260 بیمار این نوشیدنی را انتخاب کردند و بهبود حافظه آنها در طول سه ماه اول خوردن آن ظاهر شد.این نوشیدنی جدید حاوی کولین و اوردین و اومگا 3 است.آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس‌ها و اسم‌ها آغاز می‌شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتى راه بازگشت به خانه را فراموش می‌کند.ییماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه است.اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته های اخیر محدود می‌شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha