مصرف هویج برای کاهش ضعف بینایی به‌ویژه شب‌کوری، پوسته شدن پوست، خشن شدن، رشد طبیعی پوست و مخاط ریه، روده و معده، حتی عروض ضروریست.

سلامت نیوز : هویج مقداری ویتامین c ولی مقدار ویتامین B اسید فولیک، بیوفلاونوئید برای تنفس سلولی، ویتامین E، D، K به مقدار فراوان آهن، منیزیم، کلسیم و فسفر وجود دارد. در هویج آلفا و بتاکاروتین که پیش ویتامین هستند به حد کافی وجود دارد.

افرادی که سیگاری هستند باید روزی 2 عدد هویج بخورند، تا حدودی از مضرات سیگار را بکاهند. در آمریکا توصیه می‌شود که هر روز هویج خام کاملاً جویده بخوردند، زیرا از خطر سرطان سینه به شدت کاسته می‌شود. هویج حاوی فیبر پکتین است که فقط در سیب درختی وجود دارد و ضد سرطان روده است.پکتین دیواره عروقی را از رسوب پاک سازی می‌کند. افراد دریابتی نباید در خوردن هویج افراط کنند. متاسفانه دیابت یک بیماری رو به توسعه در میان جامعه جهانی به ویژه غربی‌هاست. در کشور ما هم حدود 3 تا 4 میلیون دیابتی ثبت شده وجود دارد. دیابتی نوع 2 چنانچه روزانه 6 گرم دارچین مصرف کند درطول 40 روز 29 تا 30 درصد از قند خونشان کاسته می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا  ؛ ضمناً در آفریقا، گیاهی به نام هندوانه تلخ مومردیکا کارانتیا (Momordica charantia) بسیار موثر در مورد افراد دیابت 2 است که آزمایشات نشان می‌دهند تا 80 درصد از قند خون می‌کاهد. جا دارد که در کشور ما نیز از این گیاه استفاده شود. اخیراً گیاه دیگری به‌نام استیوا که قند بدون کالری است رایج شده اما محدودیت مصرفی دارد. فیبرپکتین کاهش دهنده گلسترول است. مصرف هویج برای کاهش ضعف بینایی به‌ویژه شب‌کوری، پوسته شدن پوست، خشن شدن، رشد طبیعی پوست و مخاط ریه، روده و معده، حتی عروض ضروریست. هویج ضد سموم بدن، مفید برای افراد آسمی، تحت استرس ها، سرما خوردگی و کولیت است، پوست هویج را بهتر است که برس بزنید و خیلی نازک هم جدا کنید آب هویج ضد ترش کردن معده است، عالیترین نوشابه همراه لیموترش یا پرتغال مخلوط برای نوشیدن است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha