سلامت نیوز : مظفر الوندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته جهانی کودک که با حضور سازمان‌های متولی سلامت کودک برگزار شد اظهار داشت: از سال 72 کنوانسیون حقوق کودک به تصویب مجلس رسید و پس از آن تائیدیه شورای نگهبان را هم گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: معمولاً وقتی کنوانسیونی تصویب می‌شود یک نهاد دولتی نظارت آن را برعهده می‌گیرد ولی از آنجایی که موضوع کودکان معمولاً آخر خط قرار می‌گیرد و مظلوم واقع می‌شود حدود 16 سال متولی مشخصی برای کنوانسیون حقوق کودک در کشور نداشتیم.

وی ادامه داد:‌ از سال 88 با تصویب هیئت وزیران وزارت دادگستری با توجه به ماهیت بین بخشی که دارد به عنوان مرجع کنوانسیون حقوق کودک تعیین شد که حدود 16 دستگاه دولتی و رسمی عضو شورای هماهنگی آن شدند.

به گفته مشاور وزیر دادگستری هر 45 روز یکبار متولیان دستگاه‌های مختلف طی یک جلسه رسمی مسائل و مشکلات حوزه حقوق کودک را رصد می‌کنند.

الوندی یکی از مهمترین وظایف این دستگاه را پایش وضعیت حقوق کودک در جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: ما موظفیم تمام حوزه‌هایی که در بحث کودکان فعال هستند مورد پایش قرار دهیم و مشکلات را گوشزد کنیم و هر 5 سال مکلفیم گزارش ادواری کودک را به کمیته حقوق سازمان ملل اعلام کنیم.

وی به اصحاب رسانه توصیه کرد تا همواره پیگیر حقوق کودکان باشند و به ویژه موضوع لایحه‌ای که اکنون به عنوان حقوق کودک در مجلس در دست پیگیری است را واکاوی کنند.

الوندی در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره‌ای که توسط همکاران قوه قضائیه برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار جشنواره آراء قضات که با دانش جدید و توجه به کنوانسیون‌های بین‌المللی در مورد کودکان صادر می‌شود را برگزار می‌کنیم و بهترین رای قضایی که به این مسائل توجه شده انتخاب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha