سلامت نیوز : رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه گزارش‌هایی به دست ما می‌رسد مبنی بر اینکه بیماری را ترخیص کرده‌اند و بعد اشخاصی به عنوان پرستار به منزل بیمار رفته‌اند که اصلا پرستار نبوده‌اند، گفت: با ساماندهی خدمات پرستاری همه این موارد قانونی شده و نظارت‌پذیر می‌شوند.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با(ایسنا)، با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای 527 خدمت پرستاری و قرار گرفتن پرستاران در تیم سلامت باعث کاهش یک دومی هزینه مردم در این بخش می‌شود، اظهار کرد: اکنون هزینه بستری بیماران در آی.سی.یو در بخش خصوصی بالای یک میلیون تومان است که فقط نزدیک به 800 هزار تومان آن مربوط به هزینه هتلینگ بیمارستان می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شرایطی را فراهم کنیم که خدمات دفاتر مشاوره‌ای پرستاری ما بیمه شود، همان بیمار را می‌توان ترخیص کرد تا در منزل خدمت بگیرد، این‌ گونه هم امنیت روانی دارد و هم دچار عفونت بیمارستانی نمی‌شود و هزینه هلینگ بیمارستان را نمی‌پردازد. همچنین کمتر از 200 هزار تومان بابت هر شب به پرستار در منزل می‌دهد.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه بایستی طرح‌هایی نظیر پرستاران خصوصی، پرستاری در منزل و ارائه خدمات پرستاری در سه سطح همگی بیمه شوند و شرایط اجرای آنها در کشور فراهم شود، گفت: در این صورت هم بیمه درآمدی پیدا می‌کند، هم مردم آسوده خاطر هستند و هزینه کمتری را می‌پردازند و هم این امور ساماندهی می‌شوند.

رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه گزارش‌هایی به دست ما می‌رسد که بیماری را ترخیص کرده‌اند و بعد اشخاصی به عنوان پرستار به منزل بیمار رفته‌اند که اصلا پرستار نبوده‌اند، گفت: این به ضرر مردم است و آسیب می‌رساند. با ساماندهی خدمات پرستاری همه این موارد قانونی شده و نظارت‌پذیر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha