عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه عامل یک سوم سرطان‌ها در کشور باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی است، گفت: باتوجه به سرسام‌آور بودن هزینه‌های درمان بهتر است سیستم سلامت کشور به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا نشوند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه عامل یک سوم سرطان‌ها در کشور باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی است، گفت: باتوجه به سرسام‌آور بودن هزینه‌های درمان بهتر است سیستم سلامت کشور به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا نشوند.

نعمت‌الله منوچهری در گفت ‌‌وگو با خانه ملت، با یاد‌آوری آمارهای منتشر شده مبنی ‌بر ابتلاء سالانه ۷۰ هزار نفر به بیماری‌ سرطان در کشور، تصریح کرد: به‌طور حتم شیوع این بیماری در کشور فاجعه‌بار و نگران‌کننده است.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث‌باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مشکلات مبتلایان به بیماری‌‌های مزمن و سرطانی هزینه‌های سنگین درمان است، گفت: بسیاری از خانواده‌هایی که بیمار سرطانی دارند، برای افزایش طول عمر بیمار خود دست به هر کاری می‌زنند، از این رو وضعیت اقتصادی این خانواده بسیار ضعیف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تغییر الگوی زندگی و استفاده بی‌رویه از تکنولوژی‌های جدید بر میزان شیوع بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطانی تأثیر داشته است، افزود: از آنجایی که بیماران سرطانی نیازمند یکسری مراقبت‌ها و درمان‌های ویژه نظیر شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند هزینه این مراقبت‌ها و دریافت خدمات دارویی برایشان بسیار گران و حتی شاید برای بسیاری از خانواده تحمل‌ناپذیر باشد.

منوچهری با اعلام اینکه براساس آمارهای منتشر شده سومین عامل مرگ ومیر در کشور بیماری سرطان است، گفت: آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی بیانگر این است که یک سوم عامل سرطان‌ها مربوط به باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی بوده و این یک هشدار برای دولت و مسئولان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی از بیماران سرطانی هنوز به حد مطلوب نرسیده است، افزود: به‌طور حتم برای کاهش مشکلات بیماران، تمام هزینه‌ها باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با یاد‌آوری بودجه‌ محدود برای حمایت از بیماری‌های خاص، گفت: هم‌اکنون بیماران سرطانی، دیالیزی، هموفیلی و MS در گروه بیماری‌های صعب‌العلاج قرار دارند که اگر تعداد بیماری‌های این گروه افزوده شود خدماتی که به این بیماران داده می‌شود ناقص است.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امیدوارم شرایطی برای حمایت از بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج به‌ویژه بیماران سرطانی مهیا شود که این افراد غیر از رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند، همچنین سیستم سلامت کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مردم به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha