دکتر فرید ظفر در گفت و گویی با خبرنگار سلامت نیوز با بیان اینکه «چون پیوند مو یک عمل جراحی است باید همان استانداردهای اتاق عمل را دارا باشند .»تصریح کرد :«کاندید پیوند مو حتما بایدتوسط متخصص پوست معاینه شود تا بیماری خاصی نداشته باشد»

کلینیک های پیوند مو باید استانداردهای اتاق عمل را داشته باشند

سلامت نیوز :دکتر فرید ظفر در گفت و گویی با خبرنگار سلامت نیوز درباره شرایط پیوند مو و کلینیک های پیوندها مو اظهار داشت:«چون پیوند مو یک عمل جراحی است یکسری نکات در این رابطه بایستی رعایت شود. »

اول اینکه حتما کاندید پیوند مو توسط متخصص پوست معاینه شود تا بیماری خاصی نداشته باشد زیرا اگر فرد زمینه بیماری پوستی داشته باشد ممکن است از همان قسمت سر که مو برای پیوند برداشت شده است در اثر آسیبی که وارد می شود فعال شده و همان نقطه دچار ریزش مو شود.

بنابراین نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا فرد برای این کار مناسب است یا خیر؟ و اینکه متخصص پوست در راس کارها باشد. دوم اینکه بایستی شرح حال بیماری هایی که فرد به آن مبتلا است و یا داروهایی که تا به حال مصرف کرده است حتما کنترل شود مثل مبتلا بودن فرد به دیابت یا بیماری های قلبی و یا مصرف داروهای رقیق کننده خون و یا داروهای فشار خون و بعد از این مرحله آزمایش هایی از بیمار به عمل می آید تا وضعیت عمومی فرد بررسی شود و این کار به دو دلیل است:‌

1- اینکه با پیوند مو برای فرد کاندید مشکلی بوجود نیاید و فرد دچار عفونت و خونریزی نشود.

2- به دلیل اینکه پزشکان با خون و ترشحات بیمار در تماس هستند بایستی از ابتلای فرد به بیماری های عفونی و ویروسی آگاهی داشته باشند.»

این پژوهشگر بیمارستان امام خمینی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه درباره شرایطی که کلینیک های پیوند مو باید داشته باشند عنوان کرد:‌ « کلینیک های پیوند مو باید همان استانداردهای اتاق عمل را دارا باشند و باید کاملا فضای اتاق استریل بوده که این کار توسط  اشعه ماوراء بنفش انجام می شود، همچنین وسایل و شان جراحی و روکش های مخصوص اتاق عمل هم بایستی همه استریل باشد و دستگاه کنترل اکسیژن خون حتما موجود باشد به دلیل اینکه فرد کاندید ممکن است به خاطر فضای اتاق دچار تپش قلب شده و یا افت فشار خون پیدا کند. همچنین به دلیل تزریق آمپول های بی حسی ممکن است فرد دچار حساسیت هایی شود بنابراین حضور افراد آگاه و متخصص  و همچنین حضور متخصص پوست به عنوان سوپروایزر برای مراقبت های بعدی الزامی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha