پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 65289

نوشیدن مواد کافئین‌دار، به میزان بیش از پنج لیوان در روز حالات توهم و روانپریشی را در انسان به وجود می‌آورد.

اگر زیاد قهوه بنوشید، متوهم می‌شوید
سلامت نیوز : جمعی از روانپزشکان و روانشناسان استرالیایی طی تحقیقات اخیر خود دریافتند نوشیدن مواد کافئین‌دار، به میزان بیش از پنج لیوان در روز حالات توهم و روانپریشی را در انسان به وجود می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا  ؛ این متخصصان ادعا کرده‌اند که نوشیدن ۵ فنجان قهوه در روز یا بیشتر ممکن است موجب حالت توهمی در فرد شود.متخصصان دانشگاه استرالیایی لا‌تروب در آزمایشات اخیر خود دریافته‌اند که کافئین موجود در قهوه میتواند حالت توهم‌ زایی را ایجاد کند. کافئین ماده‌ای است که معمولا در تولید داروهای سایکواکتیو (فعال کننده روان) مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

پروفسور «سایمون کرو»، متخصص اصلی در این مطالعات خاطر نشان کرد: «قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین دار مثل چای، نوشابه‌های بدون گاز و نوشابه‌های انرژی‌زا محرک عصب‌های مغز هستند و وقتی به مقدار زیاد مصرف شوند گرایش مغز را به توهم‌ زایی افزایش می‌ دهند.

این متخصصان تاثیراسترس و کافئین را روی ۹۲ داوطلب بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند افزایش سطح کافئین در بدن توام با افزایش اتفاقات استرس ‌زا به گونه‌ای با هم تعامل می‌یابند که در نهایت موجب بروز افکار توهم زا در شرکت کنندگان سالم می‌ شوند.

این یافته نشان می‌‌دهد در مصرف این قبیل نوشیدنی‌‌ها که می‌ توانند مصارف دارویی داشته باشند باید احتیاط‌های لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha