پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۳
کد خبر: 66815
سلامت نیوز : اسفناج بدلیل مزاج سرد و تری که دارد بهبود دهنده اثرات گرم و خشک سیگار است. همچنین تحقیقات دانشمندان نشان داده است که اسفناج در پیشگیری سرطان روده بزرگ ‏‏‏، معده، پروستات، حنجره و رحم موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران مزاجی سرد و‌ تر دارد و به عقیده برخی دیگر معتدل است. برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A، B۳، C آهن و پتاسیم است و بدن را قلیایی می‌کند، خنک کننده و برای پایین آوردن تب مفید است.

بر اساس مشاهدات بالینی، اسفناج ورم روده کوچک را رفع می‌کند و برای درمان ورم ریه و گلو درد مفید است، همچنین ملین و برای وزن کم کردن مفید است.

به گفته پزشکان، خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می‌کند، مخصوصا در افرادی که به مصرف الکل و سیگار عادت دارند.

بر اساس تحقیقات دانشمندان، اسفناج در پیشگیری از سرطان روده بزرگ، معده و پروستات، حنجره و رحم موثر است و بهترین دارو برای کسانی است که کم خونی دارند.

در کتب طب قدیم آمده است تخم اسفناج ملین و خنک کننده و برای درمان کبد و یرقان مفید است، همچنین اسفناج به دلیل دارا بودن کلروفیل عضلات روده را تحریک کرده و تخلیه مدفوع را آسان می‌کند.

گفته شده کسانی که مبتلا به حبس البول (بند آوردن ادرار است) می‌توانند با نصف فنجان آب اسفناج این ناراحتی را درمان کنند.

اسفناج بر خلاف مزایا و منافع بسیار، مضرات محدودی نیز دارد که از جمله می‌توان گفت؛ اسفناج به علت داشتن اگزالات، برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای کلیه و مثانه مناسب است ضمنا افرادی که سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha