به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس نتايج پژوهشي كه اخيرا انجام گرفته، نزديك به يك سوم از بزرگسالان آمريكايي به نوعي، طبق يك قاعده منظم از مولتي ويتامينها مصرف ميكنند.
تقريبا در تمام موارد هدف دستيابي به سلامت بهتر است، حتي در شرايطي كه هيچ مدرك مستدلي براي حمايت از اميد به اين تاثير گذاري وجود نداشته باشد.
در گزارشي كه مدتي پيش در مجله انستيتو ملي سرطان به چاپ رسيد، اعلام شد كه خطر ابتلا به سرطان پروستات در مرداني كه مولتي ويتامين مصرف ميكنند، افزايش مييابد.
دانشمندان مركز نظارت بهداشت مردان در هاروارد با بررسي بيشتر بر روي ارتباط بين مصرف مولتي ويتامين و خطر ابتلا به اين سرطان به اين نتيجه رسيدند كه ارتباطي بين اين دو فاكتور وجود ندارد مگر مواردي كه مردان روزانه بيش از يك نوبت مولتي ويتامين مصرف كنند كه به اين ترتيب احتمال ابتلا به سرطان پروستات با مصرف بيش از حد اين مكملها 32 درصد افزايش مييابد. با اين حال در اين زمينه نيز محدوديتها و شرايطي وجود دارد كه لازم به انجام مطالعات بيشتر است. اما به طور كلي متخصصان پزشكي و متخصصان سرطان توصيه ميكنند كه يك رژيم غذايي مناسب و ساير تغييرات سالم در الگوي زندگي ميتواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش دهد.