چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 77197

مصرف زیاد شامپوی هیچ فایده‌ای برای مو ندارد جز اینکه شما را مجبور می‌کند برای فرم دادن به موهای خود از مواد آرایشی استفاده کنید .

چگونه بهترین موها را داشته باشید
سلامت نیوز : مصرف بیش از حد شامپو می‌تواند منجر به استفاده بیش از اندازه از فرم‌دهنده‌ها شود. دکتر آروجو می‌گوید: «شست‌وشوی روزانه با شامپو نیاز افراد به فرآورده‌های آرایشی فرم‌دهنده را افزایش می‌دهد؛ چون موها بسیار تمیز و همچنین بسیار نرم، لخت و سست هستند، در نتیجه فرم نمی‌گیرند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایده آل ؛ دکتر میرمیرانی نیز می‌گوید: «مصرف زیاد شامپوی هیچ فایده‌ای برای مو ندارد جز اینکه شما را مجبور می‌کند برای فرم دادن به موهای خود از مواد آرایشی استفاده کنید.» درنهایت اینكه به سادگی می‌توانید از پاک‌کننده‌های بدون کف و بدون سولفات استفاده کنید که برای مو بسیار مفید خواهند بود. دکتر آروجو در ادامه می‌گوید: «محصولات با ترکیبات طبیعی کف کمتری تولید می‌کنند با اینکه دارای قدرت پاک‌کنندگی فراوان با فواید بسیار کم هستند.»

1. یك روز در میان شامپو و حالت‌دهنده استفاده کنید

حمام كردن به شیوه نظامی

زمان استحمام: یك تا 3 دقیقه

خب، احتمالا كلی كار در ذهن‌تان دارید و در مغزتان یك برنامه پر و پیمان برای ساعت‌های بعدی در نظر گرفته‌اید برای همین در حمام هم ذهن‌تان مشغول برنامه‌ریزی و محاسبه و انجام كارهاست. طبیعی است كه حمام كردن شما بسیار سریع و بر اساس برنامه سیستماتیكی كه همیشه به یك فرم تكرار می‌شود، باشد. از آنجایی كه زمان زیادی برای انجام همه مراحل شست‌وشو ندارید، بهتر است برنامه‌تان را اینگونه تنظیم كنید كه یك روز در میان از شامپو یا حالت‌دهنده استفاده كنید تا موهای مناسب‌تری داشته باشید. با توجه به اینكه زمان برای شما بسیار مهم است، می‌توانید از دئودورانت‌هایی استفاده كنید كه خاصیت كاستن موهای زائد را دارند به این صورت هم سرعت بیشتری خواهید داشت و هم بوی خوبی خواهید داد.

موهایی دور از آسیب  باشامپوهای سان سیلك

شامپوهای سان سیلك با بهره‌گیری از فناوری نانو، باعث ترمیم و بازسازی هر نوع شكستگی و آسیب‌دیدگی در هر نقطه از تارهای موی شما می‌شود. این شامپوها مطلوب‌ترین پوشش را برای بازسازی و احیای فیبر موها ایجاد می‌كند.

2. پوست‌تان را درخشان كنید

حمام كردن به شیوه آرام

زمان استحمام: 5 تا 01دقیقه

اگر خیلی عجله ندارید و برای حمام كردن زمان مناسبی در اختیار دارید، می‌توانید مراحل زیباسازی پوست و موهایتان را مرحله به مرحله اجرا كنید. باید چند دقیقه از زمان‌تان را به شستن آرام موها با شامپو و در صورت لزوم استفاده از حالت‌دهنده‌ها یا ماسك‌های محافظت‌كننده مو و محصولات تقویتی اختصاص دهید، اگر01 دقیقه وقت دارید حتما برای پوست‌تان هم زمانی بگذارید. می‌توانید در همان آغاز استحمام از ماسك‌های تمیزكننده پوست استفاده كنید و سپس مدت زمانی بین 3 تا 5 دقیقه را به تمیز كردن مكانیكی پوست و استفاده از لایه‌بردارها اختصاص دهید. اینگونه پوست شما فرصت درخشان بودن را پیدا می‌كند.

شامپوهای كلیر، برای  حل مشكلات موهای شما

اگر می‌خواهید موهایی بدون شوره داشته باشید، اگر به طور معمول دچار خارش پوست سر هستید یا احساس می‌كنید چربی زیادی روی پوست سر شما جمع شده است یا اگر پوست سرتان دچار خشكی شده می‌توانید از محصولات «كلیر» استفاده كنید كه همه این مشكلات را با هم برطرف می‌كنند.

3. حمام كردن به شیوه بسیار لوكس

زمان استحمام: 51 تا 20 دقیقه

می‌توانید خیلی آرام موهایتان را با شامپو بشویید و سپس از ماسك‌های تقویتی یا حالت‌دهنده‌های مناسب استفاده كنید. همین‌طور شست‌وشوی تمام بدن با صابون ملایم و سپس استفاده از لایه‌بردارهای فیزیكی و درخشان‌كننده‌های پوست هم حتما باید در برنامه شما باشد اما شما حدود 01 دقیقه دیگر زمان دارید كه می‌توانید از آن برای آرامش استفاده كنید. اگر وان دارید آن را با آب نیمه‌گرم تا نیمه پر كنید و چند قطره روغن‌های خوشبوكننده یا آرامش‌بخش در آب بریزید و در آن غوطه‌ور شوید. اگر هم وان ندارید دوش را با آب نسبتا گرم با شدت كم باز كنید و یكی، دو دقیقه زیر جریان آب قرار بگیرید و به هیچ چیز مطلقا فكر نكنید.

شامپوی كودك چیكو برای شادی كودك شما

اگر می‌خواهید از موها و پوست كودك‌تان محافظت كنید می‌توانید از محصولات كودك چیكو استفاده كنید. محصولات شامپو، فوم حمام و لوسیون ضدحساسیت و فاقد مواد مضر هستند. این محصولات پوست كودك را تغذیه و همه نیازهای آن را برطرف می‌كنند.

4. شامپو کردن روزانه، خوب یا بد؟

متخصصان پوست و مو به توافق رسیده‌اند که دلایل کمی برای اینکه هر روز موهای خود را شامپو کنید، وجود دارد. دکتر میرمیرانی می‌گوید: «مو یک تار نخ است. یک نخ پشمی را تصور کنید؛ هر چه بیشتر آن را بشویید ظاهر بدتری پیدا می کند. برای همین نیازی به شست‌وشوی روزانه موها نیست.» هر چه موهای شما بلندتر، زبرتر، و فرفری‌تر باشد، باید بین زمان شست‌وشوی مو با شامپو فاصله بیشتری باشد.دکتر هیتر وولری‌لوید، مدیر بخش مراقبت‌های پوستی در دانشگاه میامی، در این مورد ابراز کرد: «این نكته به دلیل چربی‌های روی پوست سر است که به سرعت روی ساقه مو می‌آید. هر چه چربی کمتر باشد مو خشک‌تر است و نیازی به زیاد شامپو زدن ندارد.»

اما بیشتر افراد با موهای کوتاه، نازک و لخت هم می‌توانند از شامپو کردن روزانه صرف‌نظر کنند.دکتر زو درالوس در مجله بین‌المللی موشناسی نوشته كه شامپو کردن روزانه تنها زمانی لازم است که تولید چربی پوست سر بسیار زیاد باشد.دكتر آروجو هم می‌گوید که تنها دلیل برای شامپو کردن روزانه می‌تواند مصرف مواد معطر باشد. او می‌گوید که اگر مجبور به استفاده از این مواد هستید، باید از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. شامپوهای ملایم که به عنوان شامپوی روزانه نیز شناخته می‌شوند، حاوی ترکیبات شوینده ملایم‌تری نسبت به سایر شامپوها هستند.

شامپوهای داو، مراقب موهای شما

اگر موهایتان دچار مشكل شده، شامپوهای ترمیمی داوتراپی كه با تكنولوژی فایبراكتیو ابداع شده‌ می‌توانند موهای شما را سالم كنند. با استفاده از این شامپوها می‌توانید هر كاری دوست دارید با موهایتان بكنید زیرا داو از موهای شما مراقبت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha