سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 86059

سن ازدواج به متغیرهای مختلفی بستگی دارد که نباید در واقع سن واحدی را برای این امر تعیین کرد. از طرفی هم اکنون جوانان با مشکلاتی همچون بیکاری و ازدواج روبرو هستند که بعضا ازدواج آن ها تحت تأثیر قرار می گیرد.

شرایط اقتصادی الگوی ازدواج را تغییر داده است
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح جامع جمعیت و موضوع تعیین شرط سنی برای ازدواج در این طرح گفت: نباید در این طرح برای ازدواج شرط سنی قرار داد.

فرج الله عارفی در گفت و گو با پانا، با اشاره به تغییر شیوه زندگی و همچنین سیاست جمعیتی در کشور اظهار داشت: روند کنونی رشد جمعیت در کشور زنگ خطری برای مسئولان است که باید به آن توجه کنند، البته یکی از اقداماتی که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در دست انجام است، طرح جامع جمعیتی است که سیاست جمعیت در کشور را نشان می دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح جامع جمعیتی موضوع ازدواج نیز مد نظر قرار گرفته است اما نباید برای ازدواج، سنی را تعیین کرد چرا که این امر نمی تواند در پیشبرد اهداف طرح اثرگذار باشد. از طرفی اگر تسهیلاتی برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شود نیز با تعیین سن ازدواج تنها به عده ای که در زمان تعیین شده ازدواج می کنند، تعلق می گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه سن ازدواج در هر منطقه از کشور مختلف است، تصریح کرد: سن ازدواج به متغیرهای مختلفی بستگی دارد که نباید در واقع سن واحدی را برای این امر تعیین کرد. از طرفی هم اکنون جوانان با مشکلاتی همچون بیکاری و ازدواج روبرو هستند که بعضا ازدواج آن ها تحت تأثیر قرار می گیرد.  
عارفی با تأکید بر اینکه یکی از عمده ترین مشکلات پیش روی جوانان در بحث اقتصادی خلاصه می شود، گفت: البته یکی از عواملی که الگوی ازدواج در کشور را تغییر داده، شرایط اقتصادی است که باید برای موضوع ازدواج و تقویت آن زیرساخت های اعتباری را در کشور در نظر بگیریم.
این در حالی است که دکتر اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرده است که وزارت بهداشت در بحث جمعیت مطیع منویات مقام معظم رهبری و مجری قانون است و سیاست‌های جدید جمعیتی بر اساس فرمایشات ایشان در حال تدوین است.
مطلق همچنین با اشاره به تصویب قوانین جدید جمعیتی کشور در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن در آینده نزدیک اعلام کرده است که به زودی قوانین جمعیت و تعالی خانواده در مجلس به تصویب رسیده و ابلاغ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha