شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 86626

امروزه چه کسی وقت برای ورزش کردن دارد؟ با وجود کار، خانواده و چیزهایی از این قبیل حتی برای خوابیدن هم زمانی باقی نمی ماند چه برسد به ورزش. اما از این نترسید که وقت ندارید.

چگونه برای ورزش کردن زمان بدست آوریم ؟
سلامت نیوز : امروزه چه کسی وقت برای ورزش کردن دارد؟ با وجود کار، خانواده و چیزهایی از این قبیل حتی برای خوابیدن هم زمانی باقی نمی ماند چه برسد به ورزش. اما از این نترسید که وقت ندارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی ؛ با دنبال کردین راهکارهای ساده ای که در ادامه می آیند شما میتوانید یک برنامه ورزشی را در فعالیت های روزانه خود جای دهید درست مثل مسواک زدن.

1- جمعه ها هفته خود را بررسی کنید. سعی کنید همه قرارهای ملاقات و رفتن از جایی به جای دیگر را درنظربگیرید. سعی کنید زمان های تلف شده غیر قابل پیش بینی را محاسبه کنید. این زمانها را به تمرینات خود اضافه کنید و با آنها مثل قرارهای ملاقات برخورد کنید. به عنوان مثال رفتن به دندانپزشکی و یا رساندن فرزندان خود به مدرسه. به تمرینات خود به چشم اولویت های اصلیتان در روز نگاه کنید.

2- زمان های تلف شده زیادی در روز وجود دارند که میتوانند مانع سازماندهی وقت شما شوند. مدیریت بهتر زمان قطعا میتواند برای شما وقت آزاد به وجود بیاورد. از نرم افزار های یادآوری تلفن همراه و زنگ هشدار آنها استفاده کنید. در نتیجه بهتر میتوانید زمانتان را مدیریت کنید.

3- اگر شاغل هستید و شرایط محیط خانواده اجازه میدهد قبل از شروع به کار ورزش کنید. این امر باعث میشود که عذر و بهانه مربوط به نداشتن وقت آزاد منتفی شود و بهانه های مربوط به خانواده به بعد از زمان ورزش منتقل شوند. علاوه بر این افرادی که صبح ها ورزش میکنند در تبدیل این کار به یک عادت موفق تر هستند.

4- به تمرینات خود ورزش هایی را که زمان کمتری میبرند اضافه کنید، چیزهایی مثل تمرینات عضلات چندگانه. اینا ورزهایی هستند که همزمان چند حرکت ورزشی را با هم ترکیب کرده و میتوانند در آن واحد چند گروه عضله را درگیر کنند، ضربان قلب شما را بالا ببرند و به سوزاندن کالری های اضافی کمک کنند و در نهایت زمان کمی را به خود اختصاص دهند.

5- دنبال یک تیم یا کلاس ورزشی بگردید تا بتوانید دوستانی در این زمینه پیدا کنید. اگر کسی در این زمینه روی شما حساب کند احتمال اینکه تمرینات خود را عقب بیندازید کمتر است. اگر بدانید کسی منتظر شماست در تمرینات خود جدی تر میشوید.

6- برای خود هدف تعیین کنید. اگر هدف داشته باشید ورزش را در اولویت کارهای روزمره خود قرار خواهید داد تا زودتر به آن برسید. زمان تمرینات خود را روی تقویم علامت گذاری کنید و هروقت که یکی از آنها را به انجام رساندید ن را های لایت کنید.

7- ملاقات با دوستانتان را با جلسه های تمرین ترکیب کنید در نتیجه این قرارهای ملاقات به جلسات تناسب اندام تبدیل میشوند. بعد از کار به جای تفریحات معمول پیاده روی کنید. اگر بتوانید کار خود را باتحرک بیشتری انجام دهید درواقع کار را به جلسه ورزشی تناسب اندام تبدیل کرده اید.

8- موقع کار حتی المقدور سعی کنید از رسانه های جمعی مثل رادیو و تلویزیون تازمان نهار و بعد از آن استفاده نکنید. این تضمین میکند که شما در حین کار مثمر ثمر تر باشید و بعد از آن بتوانید حداقل یک ساعت برای ورزش زمان ذخیره کنید. رسانه های جمعی پدیده های عالی ای هستند اما در نتیجه استفاده از آنها افراد درگیر گفتگو هایی میشوند که میتواند زمان ورزش آنها را تلف کند. موقع کار از تایمر استفاده کنید و برای خود محدودیت قائل شوید تا بتوانید برای ورزش

9- زمان بخرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha