طی ماه های اخیر و در پی اطلاع رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ندادن ارز دارو از سوی بانک مرکزی و مشکلات پیش آمده ناشی از این موضوع در حوزه سلامت کشور، حرف و حدیث هایی مبنی بر برکناری وزیر بهداشت به گوش می رسید، موضوعی که اگرچه از سوی معاون اول رئیس جمهور شایعه خوانده و تکذیب شد اما موضع گیریهای روزنامه دولتی ایران نشان می داد که برکناری وزیر بهداشت چندان دور از واقعیت نیست.

سلامت نیوز: طی ماه های اخیر و در پی اطلاع رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ندادن ارز دارو از سوی بانک مرکزی و مشکلات پیش آمده ناشی از این موضوع در حوزه سلامت کشور، حرف و حدیث هایی مبنی بر برکناری وزیر بهداشت به گوش می رسید، موضوعی که اگرچه از سوی معاون اول رئیس جمهور شایعه خوانده و تکذیب شد اما موضع گیریهای روزنامه دولتی ایران نشان می داد که برکناری وزیر بهداشت چندان دور از واقعیت نیست.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، به نظر می رسید اقدام روزنامه دولتی ایران طی روزهای اخیر و انتشار تیترهایی مبنی بر "تهدید سلامت روانی جامعه با تناقض گویی خانم وزیر" یا "تلاش وزیر بهداشت برای افزایش قیمت دارو" زمینه سازی برای اجرای سناریوی برکناری وزیر بهداشت بود، اقدامی که در نهایت روز گذشته  با صدور حکمی از سوی رئیس جمهور اجرایی و اولین زن کابینه دولت احمدی نژاد با وجود داشتن کارنامه ای درخشان از سمت خود برکنار و محمدحسن طریقت منفرد به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب شد و این مهم درحالی اتفاق افتاد که در حکم سرپرستی رئیس جمهور برای طریقت، هیچ تشکر و تقدیری از زحمات مرضیه وحید دستجردی نشد.

اگرچه ممکن است در اولین گام انتقادهای وزیر بهداشت از اختصاص ندادن ارز دارو به عنوان دلیل آشکار برکناری وی به ذهن برسد اما آنچه را که نباید در برکناری وزیر بهداشت از نظر دور داشت مقاومت خانم وزیر در برکناری باقر لاریجانی از سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت بود، در این زمینه حتی روزنامه ایران در یکی از شماره‌های خود نوشت: "انتظار می‌رود حالا که به گفته رسانه‌ها این اختلافات به‌ علت حضور دکتر باقر لاریجانی در این وزارتخانه رقم خورده، ایشان نسبت به موضوع مطرح شده پاسخ دهند و اگر با رفتن یک خدمتگزار مشکلات مرتفع می‌شود ایشان پا پیش گذارند."

برکناری وزیر بهداشت در شرایطی رقم خورد که نمایندگان مجلس با وجود همه انتقادات صریح خود به کابینه احمدی نژاد، وزیر بهداشت را فردی موثر در دولت معرفی کرده و بارها در صحن علنی مجلس به صراحت اعلام کردند که از حضور دستجردی در صدر این وزارتخانه حمایت کرده  و ادامه فعالیت وی را به نفع نظام سلامت کشور می دانند.

به اعتقاد نمایندگان مجلس در برهه حساس کنونی کشور به لحاظ شرایط ویژه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین وضعیت نابسامان کمبود دارو و گرانی آن، برکناری وزیر بهداشت نه تنها اقدامی غیرمنطقی بلکه حرکتی کاملا سیاسی است.

شاید روزی که احمدی نژاد حضور اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران در کابینه خود را از افتخارات دولت دهم برشمرد کسی فکر نمی کرد که روزی اقدامات دستجردی نادیده گرفته شود، از این رو گفتن و شنیدن گوشه‌هایی از فعالیت وی در سال‌های اخیر خالی از لطف نیست.

 مرضیه وحید دستجردی تنها وزیر زن پیشنهادی بود که از مجلس رای اعتماد گرفت. وی سابقه زیادی در مدیریت و وکالت مردم داشت. ریاست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت در هیات علمی و مدیریت روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل این دانشگاه، ریاست بیمارستان، نمایندگی مردم تهران در دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت در سال های مختلف از جمله فعالیت‌هایی بود وزیر بهداشت توانسته بود در آنها حضور چشمگیری داشته باشند.

 
منادی‌سفیدان: برکناری خانم وزیر ظلم بزرگ تاریخی در حق ملت ایران است

علیرضا منادی سفیدان در واکنش به عزل مرضیه وحید دستجردی  از سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: متاسفانه این اقدامات دولت در عزل و نصب‌های پر ابهام اعتماد مردم به نظام را کم می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: وقتی رئیس جمهور وزیر خود را که ۳ ماه پیش به وی نمره ۲۰ داده است، به دلیل انتقاد از عدم تخصیص ارز برای تامین سلامت مردم‌، عزل می‌کند نشان می‌دهد که در دولت مشکلات عدیده‌ای در سیستم مدیریتی وجود دارد.

منادی‌سفیدان، همچنین به عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک روز پس از تعطیلی مجلس اشاره کرد و تصریح کرد: دولت همیشه کارهای تنش‌زا و مشکل‌آفرین برای کشور را در تعطیلی مجلس انجام می‌دهد تا با مخالفت قوه مقننه مواجه نشود که این بیانگر کارآمدی مجلس در کشور است.

وی ادامه داد: عدم تشکر تاخیری از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز یکی ابهامات و سوالات دیگری است که در اذهان مردم و نمایندگان مجلس شکل گرفته است که این امر به اعتماد مردم به نظام که اصلی‌ترین سرمایه نظام است، آسیب می‌زند که باید درباره دلایل عزل‌ها و نصب‌ها توضیحاتی ارائه شود.

نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پاسخگوترین وزیر در دولت احمدی‌نژاد بود، تصریح کرد: وی در برابر حرف غیرمنطقی در بحران ارزی کشور و بحران سلامت قاطعانه ایستاد و در پیشبرد طرح مهم پزشک خانواده محکم عمل کرد و برکناری وی در ماه‌های پایانی دولت دهم تنها موجب تعلل، عقب‌ماندگی و سکون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس، یادآور شد: پای هر جریانی که در عزل وزیر بهداشت در میان است، ظلم بزرگ تاریخی در حق ملت ایران انجام داده است.
 

جهانگیرزاده: ردپای جریان انحرافی در برکناری وزیر بهداشت

جواد جهانگیرزاده، در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهوری، توضیح داد: با توجه به رفتارها و گفتارهای رئیس جمهوری چنین اتفاقی قابل انتظار بود و واقعیت این است که دولت دهم توانمندترین وزیر خود را از دست داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: به راحتی می‌توان ردپای جریان انحرافی را در صدور این برکناری مشاهده کرد چرا که وزیر بهداشت همواره مخالف این جریان و نفوذ آن در درون دولت بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی از دلایل عزل مرضیه وحید دستجردی در واقع تاکید وی بر لزوم توانمند سازی بخش بهداشت و درمان و عدم سرسپردگی به برخی افراد خاص در درون دولت بود.

وی یادآور شد: اخیراً رئیس جمهور با رفتار و اظهارات خود فضای کشور را دچار التهاب و ناآرامی ساخته و این تصمیم نیز می تواند موجبات ایجاد شک و التهاب در بخش بهداشت و درمان را فراهم آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که تا زمانی که این دولت برقرار است وزیر بهداشت نیز در کابینه خواهد ماند ولی تنها پس از گذشت چند روز این تصمیم در مورد وزیر مذکور اتخاذ شد و این امر نشانگر آن است که نمی توان روی صحبت‌ها و اظهارات دولت دهم حساب کرد.

 
 حسینی: رئیس جمهور تحت تاثیر نزدیکان خود وزیر بهداشت را برکنار کرد

سیدشریف حسینی در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهوری، توضیح داد: تغییر در کابینه یکی از اختیارات رئیس جمهور است ولی شرایط زمانی و مکانی و همچنین نحوه عزل وی این طور القا می کند که وزیر بهداشت عملکرد مناسبی نداشته در صورتی که همگان واقف هستند که وی یکی از توانمندترین وزاری دولت دهم بود.

نماینده مردم اهواز  در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: یکی از دلایل عمده عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بود که کمبود ارز در حوزه دارو را اعلام می‌کرد و از اختصاص ارز به اقلام غیرضروری انتقاد می ‌کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای همگان آشکار است که رئیس جمهور این تصمیم را تحت فشار برخی از نزدیکان خود اتخاد کرده چرا که وی به توانمندی‌های وزیر بهداشت واقف بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مجلس از تمام تلاش‌های خالصانه مرضیه وحیددستجردی برای حل مشکلات در حوزه بهداشت و درمان و کوشش‌های ایشان در این حوزه قدردانی می‌کند و امیدواریم سرپرست آینده این وزارتخانه بتواند مشابه به وزیر برکنار شده رفتار کند.
 

علیخانی: سینه چاک های دولت پاسخگوی اقدام احمدی‌نژاد باشند

علیخانی در واکنش به برکناری وزیر بهداشت و درمان، افزود: حضور مرضیه وحید دستجردی به عنوان اولین وزیر زن در این سالها از افتخارات دولت احمدی‌نژاد بود که به قول خودش وزیر بهداشت را یکی از امتیازات دولت دهم به حساب می‌آورد.

نماینده مردم قزوین مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم،با بیان اینکه برکنار نکردن دکتر باقر لاریجانی از سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، را میتوان یکی از علل برکناری وزیر بهداشت دانست، تصریح کرد: رئیس جمهور به جهت لجاجت با برخی افراد، تذکرات پیاپی را به وزیر بهداشت داده بود تا باقر لاریجانی را از سمت خود برکنار کنند و هربار نیز با مخالفت وزیر بهداشت روبرو شده بود.

علیخانی، جنجال بر سر اختصاص ارز را از دیگر دلایل برکناری مرضیه وحید دستجردی دانست و تاکید کرد: با وجود آنکه رئیس جمهور چند شب قبل در برنامه گفتوگوی ویژه تلویزیونی صراحتا اعلام کرد که ارز دارو پرداخت شده اما وزیر بهداشت همچنان بر  اختصاص ندادن آن تاکید میکرد.

وی با ارائه تحلیلی از برکناری وزیر بهداشت، عنوان کرد: احمدی‌نژاد تعطیلی مجلس دراین هفته را بهترین فرصت برای برکناری وزیر بهداشت دانست چراکه معتقد است عزل مرضیه وحید دستجردی تا دو هفته آینده که شروع کار دوباره مجلس است به طور حتم از تب و تاب خواهد افتاد.

علیخانی با انتقاد از بی اهمیتی احمدی نژاد نسبت به سلامت مردم افزود: در شرایط کنونی سینه چاکهای دولت و آنهایی که سنگ دولت را به سینه میزدند بیایند و پاسخگوی اقدامات عجولانه احمدی‌نژاد باشند.

 
حقیقت‌پور: دخالت جریان انحرافی در عزل وزیر بهداشت کاملا مشهود است

حقیقت‌پور با اشاره به عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور، توضیح داد: عمیقاً از این تصمیم رئیس جمهور متاسف هستیم چرا که این اولین وزیر نمره بیستی احمدی نژاد نبود که به راحتی از منسب خود برکنار شد.

نماینده مردم  اردبیل، نیر، نمین و سرعیندر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور وزرای نمره بیست خود را بدون هیچ توجهی عزل می‌کند و افراد ضعیف را در اطراف خود نگه می‌دارد.

وی یادآور شد: نکته قابل انتقادی نیز به نمایندگان مجلس وجود دارد چرا که هر بار بحث از استیضاح یک وزیر پیش می‌آید برخی از نمایندگان می‌گویند این خلاف نظر رهبری است و باعث تضعیف دولت می‌شود در حالی که رئیس دولت به راحتی دولت را تضعیف می‌کند و هوشمندانه در یک روز تعطیل دست به این کار می‌زند که مجلس و رسانه‌ها نتوانند اعتراضی به این رفتار دولت کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: رد پای جریان انحرافی در این اقدام رئیس جمهور مشهود است چرا که این جریان در همه عرصه‌های جامعه رخنه کرده‌ اند.

 
پور مختار: رئیس جمهور با تصمیمات خود چالش سیاسی ایجاد نکند

محمدعلی پورمختار ، در واکنش به خبر برکناری وزیر بهداشت با یادآوری فشارهای وارد شده به وی برای برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: یکی از دلایل برکناری وزیر بهداشت  مخالفت با استعفای آقای باقری لاریجانی است.

وزیر بهداشت در پاسخ به استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته است که با وجود فشارهای وارده از جانب مدیریت اجرایی کشور برای تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران آن را به مصلحت نظام سلامت نمی دانم و همین موضوع نشان می‌دهد که عملکرد آقای باقری لاریجانی، در توسعه نظام سلامت قابل توجه بوده است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید دلایل خود را برای این جابه‌جایی‌ها مطرح کند، چراکه این تغییرات در ایام انتخابات ذهنیتی منفی در فضای سیاسی کشور ایجاد می‌کند. دولت اگر می‌خواهد پشتوانه مجلس را در تصمیمات خود داشته باشد باید دلایلی موجه برای تصمیمات خود ارائه کند تا مسائل اتفاق افتاده به مسائل سیاسی ایام انتخابات ریاست جمهوری گره نخورد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: وزیر بهداشت به افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت دارو معترض بود و در روزنامه ایران نیز نسبت به اظهارات وزیر بهداشت، موضع‌گیری شدیدی صورت گرفت.


آقایی:اقدامات آقای رییس جمهور خلاف منافع ملی است

علی اکبر آقایی مغانجویی در خصوص برکناری وزیر بهداشت و درمان توسط رییس جمهور گفت: برای ما مایه تاسف است که درحالی که کم تر از شش ماه تا پایان دولت باقی است، وزارتخانه ها با تزریق افراد جدید و سیاسی به شکلی درآیند که به ضرر ملت و کشوراست.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: در این دست از اقدامات آقای رییس جمهور متاسفانه منافع ملی در نظر گرفته نشده و خواسته های سیاسی مبنای تصمیم گیری ها لحاظ می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این که تا به امروز وزیر بهداشت و درمان مورد تایید رییس جمهور بوده اما امروز مسائل و حواشی سیاسی بین آقای رییس جمهورو وزیرش اختلاف ایجاد کرده است، تاکید کرد: پیش از این خود آقای رییس جمهور اقرار داشت که وزیربهداشت نیروی بسیارکارآمد و توانمندی است و چه بسا در سوال خبرنگار که از ایشان پرسیدند چه نمره ای به وزیرمی دهید ایشان تاکید کردند نمره بیست!

آقایی مغانجویی با انتقاد از رفتارهای خودسرانه دولت تاکید کرد: با تنها خانم کابینه نباید این برخورد می شد وعلاوه بر این که وزیری که مورد تایید مجلس بود و از نگاه مجلس نمره بیست داشت و خود دولت نیز به وی نمره بیست داده بود نباید با این برخورد برکنار می‌شد.


قاضی‌پور: نفوذجریان انحرافی در وزارت بهداشت، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

نادر قاضی پور در خصوص برکناری وزیربهداشت و درمان گفت:زمانی آقای تقی پور، وزیر ارتباطات عوض شد، همه می دانستند که این تعویض به این دلیل بود که آقای تقی پور اجازه نداد که جریان انحرافی در وزارت ارتباطات حضورداشته باشد و در نتیجه رییس جمهور نیز ایشان را عزل کرد.

قاضی پور در تشریح دلایل برکناری وزیر بهداشت گفت:جریان انحرافی به خانم دستجردی فشار می آورد که باید قائم مقام خود یعنی آقای دکتر باقر لاریجانی را تغییر دهید واین مسئله نیز به این دلیل بود که این جریان با مجلس مشکل دارد و نمی خواستند برادر رییس مجلس قائم مقام وزیر کابینه دولت باشد و در نتیجه وزیر بهداشت تحت فشار این جریان قرار گرفت.

وی ادامه داد: خانم دستجردی همیشه با فکر و تصمیم گیری های خود کار می کرد ودر کارها با مجلس هماهنگ بود و ایشان این ادعاها را قبول نمی کرد.

قاضی پور با انتقاد از تصمیمات حاشیه ساز دولت، تاکید کرد: شخصی که امروز به عنوان سرپرست منصوب شده است، مربوط به تامین اجتماعی بوده و تامین اجتماعی یعنی سرمایه گذاری کننده نه خدماتی اما وزارت بهداشت و درمان با جان مردم سر و کاردارد و اگر این فرد جدید که برای سرپرستی معین شده، علامه دهر نیز باشد در این ۳ه تا ۴ ماه باقی مانده از کار دولت هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

 
عزیزی: عزل وزیر بهداشت اقدامی سیاسی بود

عبدالرضا عزیزی با اشاره به عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور، توضیح داد: عزل و نصب وزیران کابینه از جمله حقوق یک رئیس جمهور است ولی صلاح نبود در این شرایط زمانی و بدون هیچ توجیه قانع کننده‌ای این تصمیم اتخاذ شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی دوره ریاست جمهوری نهم و دهم بسیاری از وزرا و استاندارها که اتفاقاً از جمله توانمندترین افراد نیز بودند بدون هیچ دلیل از کار برکنار شدند از این رو شائبه سیاسی‌کاری بودن در این عزل و نصب‌ها وجود دارد.

عزیزی گفت: مرضیه وحیددستجردی تنها وزیر زن در کابینه دولت دهم بود و شایسته بود به احترام همه زنان ایران ایشان را در منصب خود حفظ می‌کردند.

عزیزی با دخیل دانستن جریان انحرافی در این تصمیم رئیس جمهور یادآور شد: همه نمایندگان تابع نظر مقام معظم رهبری هستند و از این رو دربرابر جریان انحرافی ایستادگی خواهند کرد.

 
 آریایی نژاد: رئیس جمهور باید درباره علت برکناری وزیر بهداشت به مردم پاسخ دهد


احمد آریایی نژاد، درباره عزل ناگهانی مرضیه وحید دستجردی از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: با توجه به ماه‌های باقیمانده تا پایان دولت دهم، زمان و موقعیت عزل وزیر بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی مناسب نبود.

وی یادآور شد: البته چندی قبل بحث هایی بر سر عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور مطرح شد که مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان از وزیر دفاع کرده و تلاش کردند که این کار انجام نشود اما به نظر می رسد اواخر عمر هر دولتی، کسانی که یار غار دولت نیستند، زمینه برای عزل آنها فراهم می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: مسائلی پشت پرده وجود دارد اما اینکه در هیات دولت چه می گذرد، ما از آن بی خبر هستیم، اما آنچه باعث روشنگری می شود و جلوی سوءاستفاده دشمنان را می گیرد این است که  رئیس جمهور باید توضیحات لازم را برای اقناع افکار عمومی ارائه دهد.

 
نوری: آقایان دولت حق گویی خانم وزیر را تحمل نکردند


غلامرضا نوری در واکنش به عزل وزیر بهداشت و درمان گفت:‌ درست است که وزیر عزل شد، ولی ایشان با کاری که کردند، راه را برای کسانی که بخواهند حرف دل مردم و نظرات کارشناسی خودشان را در درون کابینه بگویند، باز نمود؛ هر چند که به اخراجشان از دولت بینجامد.

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوضاع کنونی، این حرکت آقای رئیس جمهور با فرمایشات مقام معظم رهبری که آحاد جامعه و مسولان را به اهتمام برای آرامش و همدلی دعوت می‌کنند، همسو نبوده و مخل اداره امور خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:متأسفانه مباحث سیاسی در کشور، اولویت اصلی آقایان است و علیرغم اینکه شعار مردم و دغدغه های آنان را می دهند ولی متاسفانه در عمل مشخص می شود که دغدغه های سیاسی و جناحی مهمتر است و حرف دل مردم و نیازمندان را بر نمی تابند ولو اینکه از زبان کارگزاران خودشان باشد.

 
قائید رحمت: آقای رئیس‌جمهورعدل ومنطق را سرلوحه قرار دهید

عباس قائید رحمت با انتقاد از تصمیم رئیس جمهور مبنی بر برکناری وزیر بهداشت و درمان، گفت: بدیهی است که اختصاص ندادن ارز به دارو، تنها دلیل برکناری وزیر بهداشت نبوده و عوامل و مسایل دیگری دست به دست هم داده تا چنین تصمیمی برای این وزارتخانه اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: البته نمی‌توان نبود ارز در کشور را تنها دلیل برکناری وی دانست چراکه مسائل حاشیه‌ای دیگری در حوزه بهداشت و درمان دست به دست هم داد تا چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد.

این نماینده مردم در مجس نهم با تاکید بر اینکه در حال حاضر تغییر و تحول در کابینه دولت به نفع کشور نخواهد بود، تصریح کرد: ای کاش رئیس جمهور دقیق‌تر عمل می‌کرد و کمی انصاف،عدل و منطق را مبنای کار خود قرار می‌داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید پذیرای صحبت‌های منطقی وزیر خود باشد، گفت: اگر وزیر به حق و انصاف صحبت کرد باید رئیس جمهور آن را بپذیرد و صراحتا اعلام کند که این حقیقت در مقابل دیدگاه‌های وی قرار دارد.


باقری: برکناری وزیر بهداشت، رفتارهای رضاخان را تداعی می‌کند

محمد باقری با بیان اینکه عزل مرضیه وحید  دستجردی مدیریت کلان کشور را به چالش می‌کشد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دوری از بی تدبیری‌ها در مدیریت کلان کشور تاکید کردند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییر بدون تدبیر وزرا از سوی رئیس جمهورافزود: در صورت نبود امنیت مدیریتی و آزادی عمل برای دیگر مدیران، سایر وزرا نیز توانایی اداره کار در جایگاه خود را ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دیگر در بین وزرای کابینه مانند مرضیه وحید دستجردی پیدا نخواهد شد، گفت: نباید به جهت مسایل سیاسی، دولت چنین اعمالی را انجام دهد.

باقری با اشاره به تغییرات ناگهانی اخیر کابینه دولت گفت: هیات وزیران بهتر است خود به این وضعیت اعتراض کنند چراکه آنها  هم ممکن است نتوانند در سمت خود باقی بمانند.

وی برخی رفتارهای رئیس جمهوررا همانند اقدامات رضاخان برشمرد وتصریح کرد: این دست اقدامات احمدی‌نژاد در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha