عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه فعالیت تعداد زیادی از دستگاه‌های تصویربرداری به‌علت نبود تجهیزات متوقف شده‌ است، گفت: تعرفه کنونی حوزه درمان با هزینه خرید تجهیزات همسویی ندارد، به‌طور حتم حمایت نکردن دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی از این حوزه موجب کاهش ارائه خدمات از سوی بیمارستان‌ها می‌شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه فعالیت تعداد زیادی از دستگاه‌های تصویربرداری به‌علت نبود تجهیزات متوقف شده‌ است، گفت: تعرفه کنونی حوزه درمان با هزینه خرید تجهیزات همسویی ندارد، به‌طور حتم حمایت نکردن دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی از این حوزه موجب کاهش ارائه خدمات از سوی بیمارستان‌ها می‌شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از قرار گرفتن ارز واردات تجهیزات پزشکی در اولویت هشتم، تصریح کرد: به‌طور حتم این اقدام به واردکنندگان این محصولات و به تبع آن بیمارستان‌ها آسیب وارد می‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارز مرجع برای واردات تجهیزات پزشکی باید در اولویت‌های نخست قرار گیرد، گفت: تنها راه حمایت از بیمارستان‌ها برای تأمین تجهیزات پزشکی، اختصاص ارز کافی برای واردات است.

وی وضعیت کنونی بیمارستان‌های دولتی را خطرناک خواند وافزود: بیمارستان‌های دولتی به علت افزایش قیمت تجهیزات پزشکی، افزایش تعرفه‌های پاراکلینیک، افزایش تعرفه رادیولوژی برای ارائه خدمات با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه تعرفه کنونی حوزه درمان با هزینه خرید تجهیزات همسویی ندارد، یادآور شد: به‌طور حتم حمایت نکردن دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی از این حوزه موجب کاهش ارائه خدمات از سوی بیمارستان‌ها می‌شود.

رستمیان با یادآوری مشکلات به وجود آمده برای تجهیزات تصویربرداری پزشکی در بیمارستان‌های کشور، گفت: هم‌اکنون بیمارستان‌ها برای فعال نگه داشتن بخش‌های رادیولوژی با کمبود تجهیزات به‌ویژه گاز هلیوم روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه درمان هم‌اکنون به جایی رسیده که فعالیت تعدادی زیادی از دستگاه‌های تصویربرداری به‌ویژه رادیولوژی به‌علت نبود تجهیزات متوقف شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از وضعیت قیمت‌های تجهیزات پزشکی در کشور انتقاد کرد وگفت: در شرایط کنونی به‌علت نبود تجهیزات مربوطه فیلم مخصوص رادیولوژی گران‌تر از تعرفه درمانی آن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را بر واردات تجهیزات پزشکی افزایش دهد، افزود: هم‌اکنون و با توجه به جایگاه ایران در نظام سلامت جهانی، نباید شاهد ورود تجهیزات بی‌کیفیت و ناکارآمد به حوزه درمان کشور باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha