زنانی که به دلیل بیماری‌های مختلفی مانند سرطان سینه یا جراحی‌های پستان، سینه خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با پروتز سینه مجدداً ظاهر طبیعی خود را پیدا کنند. البته تأثیرات فیزیکی تنها جنبه اهمیت استفاده از پروتز نیست، انجام این کار به طور مستقیم می‌تواند به تقویت اعتمادبه‌نفس و بهبود تصویر بدنی فرد کمک می‌کند.

اعتماد به ‌نفسی دوباره با داشتن سینه‌ای ایده‌آل

اعتماد به ‌نفسی دوباره با داشتن سینه‌ای ایده‌آل

زنانی که به دلیل بیماری‌های مختلفی مانند سرطان سینه یا جراحی‌های پستان، سینه خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با پروتز سینه مجدداً ظاهر طبیعی خود را پیدا کنند. البته تأثیرات فیزیکی تنها جنبه اهمیت استفاده از پروتز نیست، انجام این کار به طور مستقیم می‌تواند به تقویت اعتمادبه‌نفس و بهبود تصویر بدنی فرد کمک می‌کند. به‌طورکلی می‌توان گفت پروتز ابزاری است که روی بهبود کیفی زندگی تأثیرات بسیاری می‌گذارد و به بهبود رشد شخصیتی و روابط شخصی افراد کمک می‌کند. ازهمین‌رو، افراد بسیاری به دنبال انجام پروتز هستند. در این مطلب هم تصمیم داریم به این افراد کمک کنیم آگاهی کاملی در این رابطه به دست‌ آورند.

پروتز سینه

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در جهان به‌شمار می‌رود. این عمل جراحی با هدف تصحیح فرم سینه، بزرگ کردن آن و حتی جایگزینی سینه انجام می‌شود و آن را نوعی ماموپلاستی می‌دانند. در این عمل، از ایمپلنت‌هایی استفاده می‌کنند که زیر ماهیچه‌ها و بافت سینه قرار می‌گیرند و منجر به بهبود زیبایی فردی می‌شوند. بااین‌وجود می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از این عمل جراحی، افزایش زیبایی و اعتمادبه‌نفسی است که از این راه به دست می‌آید. عدم تقارن در سینه‌ها یا کاهش حجم‌ آن‌ها در دوره شیردهی و کاهش وزن، راضی نبودن فرد از فرم سینه‌ها و تخلیه سینه‌ها در اثر بیماری‌هایی همچون سرطان سینه، ازجمله مواردی است که زنان را به سمت استفاده از ایمپلنت سینه سوق می‌دهد.

انتخاب پروتز مناسب، نیازمند آگاهی و شناخت انواع مختلف آن است. پزشک با بررسی شرایط و نیاز شما، پروتزی را با سایز، شکل و برجستگی متناسب با اندامتان تجویز خواهد کرد. عوامل دیگری مانند زایمان، چاقی و لاغری نیز می‌توانند فرم سینه‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. پروتز سینه با ترمیم بافت زیرین، می‌تواند شادابی و طراوت را به سینه‌ها بازگرداند.

آشنایی با انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتز یا ایمپلنت سینه از نظر مواد تشکیل‌دهنده و شکل به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. از نظر شکل ایمپلنت سینه دارای دو نوع گرد و اشکی است؛ اما از نظر جنس و مواد تشکیل‌دهنده به سه دسته سیلیکونی، آب‌نمکی و سینه ثابت دسته‌بندی می‌شود.

  • پروتز آب‌نمکی

آب‌نمک استریل‌شده ماده اصلی تشکیل‌دهنده این پروتز است. این پروتزها برخی اوقات از پیش پر می‌شوند؛ اما در بسیاری از موارد، پزشک حین عمل جراحی این کار را انجام می‌دهد. برای این منظور، ابتدا پروتز خالی را داخل بدن قرار داده و سپس آن را با آب‌نمک استریل پر می‌کنند. در این حالت، جراح می‌تواند میزان پر شدن پروتز را حین جراحی تنظیم نماید. در رابطه با ویژگی‌های این نوع ایمپلنت و برتری آن نسبت به ایمپلنت‌های دیگر، می‌توان به گردتر بودن و سفت‌تر بودن آن اشاره کرد. نکته جالب دیگر درمورد این نوع ایمپلنت‌ها، ساختار خاصی است که در نوعی از آن‌ها وجود دارد. این ساختار منجر به ایجاد بافتی نرم‌تر و منعطف‌تر می‌شود.

  • پروتز سیلیکونی

از دیگر انواع پروتز سینه می‌توان به ایمپلنت‌های سیلیکونی اشاره کرد. این مدل پروتزها از ژل سیلیکون تشکیل می‌شوند که بافتی نرم و لاستیکی دارند و بافت آن به بافت چربی انسانی شبیه است. نکته جالب درمورد ایمپلنت‌های سیلیکونی این است که امکان تنظیم درجه سفتی آن‌ها وجود دارد. ضمن اینکه برخلاف پروتزهای آب‌نمکی تنظیم اندازه‌شان حین جراحی امکان‌پذیر نیست؛ چراکه از قبل با ژل پر شده‌اند و طبیعتاً برش بزرگ‌تری برای جای‌گذاری‌شان در بدن نیاز است. درمورد مزیت استفاده از این ایمپلنت‌ها هم می‌توان به حس طبیعی بودن، نرم بودن و سبک بودن آن‌ها اشاره کرد؛ اما در کنار این مزیت‌ها امکان پارگی هم وجود دارد. با این اوصاف باید به صورت دوره‌ای هر دو یا سه سال یک‌بار به پزشک مراجعه کرد.

  • پروتز ثابت یا Gummy Bear

پروتز ثابت را هم می‌توان نوعی پروتز سیلیکونی دانست. با این تفاوت که حتی پاره شدن پروتز، باعث از دست رفتن شکل آن نمی‌شود. علاوه‌بر آن، تراکم سیلیکون در این نوع پروتز بیشتر است. ازهمین‌رو، این نوع پروتزها از پروتزهای سیلیکونی سفت‌تر هستند. در رابطه با دیگر ویژگی‌های پروتزهای ثابت، باید گفت که این مدل پروتز در اندازه‌های مختلفی وجود داشته و از برجستگی بیشتری در قسمت پایینی برخوردارند. حالت پروتزهای ثابت به این صورت است که هرچقدر به قسمت بالایی سینه نزدیک‌تر می‌شوند، نازک‌تر شده تا حالت طبیعی‌تری ایجاد کنند.

ازآنجایی‌که این مدل پروتز هم از قبل پر شده است؛ پس برای جراحی و قرار دادن آن در بدن، به برش بزرگ‌تری نیاز دارند. ضمن اینکه در صورت چرخیدن پروتز داخل بدن، شکل طبیعی آن از دست می‌رود و برای اصلاح فرم پروتز، باید مجدداً جراحی انجام شود.

  • پروتز گرد

همان‌طور که اشاره کردیم، ایمپلنت سینه از نظر شکل و ساختار در دو دسته قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها ایمپلنت گرد است. این شکل به‌عنوان قدیمی‌ترین حالت پروتز سینه شناخته می‌شود؛ اما هنوز هم از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و بسیاری از زیباجویان خواهان این مدل هستند. یکی از دلایلی که اغلب زیباجویان را به استفاده از این مدل تشویق می‌کند، فرم گرد و برجسته‌ آن است. 

  • پروتز اشکی یا آناتومیکال

کسانی که به دنبال سینه‌ای با فرم طبیعی هستند، باید پروتز اشکی را امتحان کنند. در این مدل پروتز، قسمت پایینی نسبت به بالای سینه برجستگی بیشتری دارد؛ البته که نباید فکر کنید پر بودن و حجیم بودن سینه در این نوع پروتز از ایمپلنت گرد کمتر است.

مزایای پروتز سینه

مزایای پروتز سینه

استفاده از انواع ایمپلنت سینه برای افرادی که به دلایل فوق نیازمند استفاده از آن هستند، مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

  • گزینه‌های متنوع

با پیشرفت‌ در فناوری تولید انواع پروتز سینه، افراد می‌توانند در میان گزینه‌های مختلفی که دارای شکل، جنس و اندازه متفاوت هستند، مناسب‌ترین را باتوجه به شخصیت و سلیقه خود انتخاب کنند.

  • بهبود اعتماد به‌نفس

استفاده از ایمپلنت سینه به افراد کمک می‌کند تا از ظاهر خود راضی‌ باشند و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند. 

ایجاد تعادل در ظاهر

برای افرادی که به دلیل عوارض جراحی نیازمند استفاده از ایمپلنت سینه هستند، این راه می‌تواند به ایجاد تعادل در ظاهر آن‌ها منجر شود.

  • حفظ حس زنانگی

خانم‌هایی که به دلیل بیماری مجبور به تخلیه سینه‌های خود شده‌اند، می‌توانند با استفاده از ایمپلنت سینه حس زنانگی خود را بازگردانند.

بهترین دکتر پروتز سینه

در سراسر کشور جراحان و پزشکان به نام و حرفه ای در زمینه عمل جراحی پروتز سینه جهت بازسازی و درمان بیماری سرطان در حال فعالیت هستند. بخشی از پزشکان هم با عنوان بهترین پزشک پروتز سینه به بیماران رسیدگی می‌کنند. در تخصص و مهارت اکثر این پزشکان استانداردهای لازم و نکات مهم جراحی مورد توجه قرار می‌گیرد، به همین علت آن‌ها را به عنوان بهترین دکتر پروتز سینه می‌شناسند.

انجام ایمپلنت سینه نیازمند تخصص و حرفه‌ای‌ترین رویکرد از سوی یک پزشک متخصص است. بهترین پزشک برای انجام این کار با رویکرد حرفه‌ای ویژگی‌هایی دارد که شامل موارد زیر می‌شوند علاوه برای این ویژگی ها موارد دیگر در انتخاب بهترین دکتر به شما کمک خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در باره دکتر پروتز سینه میتوانید به این آدرس مراجعه کنید :
https://draliasgharsalahi.com/بهترین-دکتر-پروتز-سینه/

  • تخصص و تجربه

ایمپلنت سینه فرآیندی پیچیده‌ است که به تخصص و تجربه زیادی در زمینه جراحی پلاستیکی و ترمیمی نیاز دارد. ازهمین‌رو، پزشک باید دارای تخصص و تجربه کافی در انجام این نوع جراحی باشد.

  • آگاهی از فناوری‌های جدید

اطلاعات به‌روز و کامل درخصوص فناوری‌های جدید و مرتبط با ایمپلنت سینه، یکی از ویژگی‌های مهم دکتر پروتز سینه است. در صورت آگاهی از فناوری‌های جدید، پزشک می‌تواند بهترین روش و مواد را برای انجام این عمل انتخاب کند.

  • برخورد محترمانه

یک پزشک خوب باید برخورد احترام‌آمیزی نسبت به مشتریان خود داشته باشد. این امر موجب رضایت و اطمینان‌خاطر بیماران می‌شود.

  • توانایی برقراری ارتباط مؤثر

پزشک باید از توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بیماران خود برخوردار باشد تا به‌خوبی بتواند نیازها و انتظارات آن‌ها را درک کرده و مناسب‌ترین اقدام را برای آنان انجام دهد.

  • دقت و دانش

دقت بالا و دانش گسترده در زمینه جراحی و آناتومی بدن، دو الزام برای موفقیت در این عمل هستند.

پروتز سینه راهی برای افزایش اعتمادبه‌نفس شما

در این مطلب سعی داشتیم درمورد پروتز یا ایمپلنت سینه اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم و شما را با ویژگی‌های یک پزشک خوب برای انجام این عمل زیبایی آشنا سازیم. همان‌طور که متوجه شدید، ایمپلنت سینه با افزایش زیبایی ظاهر شما به بهبود اعتمادبه‌نفستان کمک می‌کند؛ به‌شرط آن‌که به یک پزشک متخصص و توانمند که از ویژگی‌های فوق برخوردار باشد، مراجعه کنید.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر راجب عمل های زیبایی از طریق آدرس های زیر  با ما در ارتباط باشید:

وب سایت : https://draliasgharsalahi.com

ایمیل :info@draliasgharsalahi.com

آدرس: تهران،خیابان لواسانی غربی،روبروی خیابان شهید آقایی، ساختمان نامی پلاک ۱۱۸،طبقه۷

شماره تماس: +۹۸۹۳۳۴۹۳۷۰۹۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha