یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 372024

نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، از روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد و در همین حال شنیده شد برخی اقلام قاچاق در این نمایشگاه عرضه می شود.

ماجرای تجهیزات پزشکی قاچاق در ایران هلث

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پالنا، بیست و پنج نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی تحت عنوان ایران هلث، از ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده است.

برگزاری این نمایشگاه در دوره های گذشته با مشارکت انجمن ها و اتحادیه های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می شد و سازمان غذا و دارو نیز همراه بود. امسال اما برگزاری این نمایشگاه را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عهده گرفته و از همین رو، گلایه هایی از سمت و سوی فعالان بخش خصوصی مطرح است که چرا بخش دولتی ورود کرده است.

در همین حال و ساعاتی پس از شروع نمایشگاه و گشت و گذار دست اندرکاران و فعالان حوزه تجهیزات پزشکی در نمایشگاه، اخباری به گوش رسید مبنی بر اینکه برخی کالاهای چینی در نمایشگاه عرضه می شود که مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو را ندارند.

اسحاق عامری معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در این خصوص گفت: تمامی محصولات عرضه شده در نمایشگاه ایران هلث با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی بوده است، یکی از شروط حضور محصولات شرکت ها در نمایشگاه ایران هلث داشتن پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی بوده است و به این موضوع اهتمام ویژه داشته ایم، هیچگونه محصول قاچاق در این نمایشگاه عرضه نشده است همچنین کارشناسان سازمان بر غرفه‌ها و محصولات ارائه شده شرکت‌ها نظارت دارند و در صورت مشاهده محصولات بدون پروانه ساخت، با آن برخورد خواهد شد.

کالای مورد نظر که عنوان می شود مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی را ندارد دستگاه لیزر ساخت چین است.

در همین حال سعیدرضا شاهمرادی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به استقرار میزهای خدمت این اداره کل در نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی در طول برگزاری نمایشگاه در غرفه سازمان غذا و دارو مستقر بوده و پاسخگوی شرکت های فعال این حوزه خواهند بود.

ساقی باقری‌نیا دبیرکل شورای مشورتی تشکل‌های تامین‌کننده و صادرکننده و خدمات فنی و مهندسی تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی نیز با عنوان این مطلب که مشکل رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی در حوزه تجهیزات پزشکی همچنان وجود دارد و برطرف نشده است گفت: بزرگ ترین مشکل ما در حوزه تجهیزات پزشکی ارز ترجیحی است که مانع توسعه شرکت‌های تجهیزات پزشکی به ویژه شرکت‌های کوچک و نوپا شده است. قیمت‌گذاری دستوری هم دیگر مشکل اصلی حوزه تجهیزات پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha