كارشناس مسوول برنامه‌های مادر و كودك اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از تجهیز دو هزار خانه بهداشت به آشپزخانه‌های محلی به منظور آموزش عملی تغذیه تكمیلی به مادران وراه اندازی 130 مركز مشاوره تغذیه جهت ارائه خدمات مشاوره‌یی به كودكان مبتلا به سوء تغذیه در قالب برنامه حمایتی تغذیه كودكان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه خانوارهای نیازمند خبر داد.

مینا مینایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: برنامه حمایتی تغذیه كودكان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه خانوارهای نیازمند از سال 1380 در شهرستان سواد كوه با همكاری كمیته امداد امام (ره) به اجرا گذاشته شد و در مدت كوتاهی به 14 استان كشور تعمیم یافت.

وی با بیان این كه در این برنامه كودكان مبتلا به سوء تغذیه خانوارهای نیازمند پس از شناسایی توسط بخش بهداشت،‌ جهت دریافت سبد غذایی به كمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می‌شوند، گفت: ضمن دریافت سبد غذایی، ‌مادران كودكان تحت پوشش در كلاس‌های آموزشی بهداشتی - تغذیه‌یی شركت كرده و رشد كودكان به طور منظم پایش می‌شود.


در حال حاضر 40 هزار كودك تحت پوشش برنامه حمایتی هستند


اهدای ماهانه سبد غذایی به ارزش 100 هزار ریال به كودكان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه و خانواده آنها


كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اجرای این طرح را در راستای اجرای ماده 4 آیین نامه چتر ایمنی رفاه اجتماعی با رویكرد حمایت از گروه‌های آسیب پذیر، برنامه حمایت تغذیه‌یی گروه‌های آسیب پذیر دانست و اعلام كرد: از نیمه دوم سال 1384 برنامه حمایتی تغذیه كودكان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه توسط دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و با همكاری وزارت رفاه و تامین اجتماعی و كمیته امداد در كل كشور گسترش قابل توجهی پیدا كرده است به طوری كه در حال حاضر 40 هزار كودك تحت پوشش برنامه حمایتی هستند و هر ماه سبد غذایی به ارزش 100 هزار ریال در اختیار خانواده آنان قرار می‌گیرد.


مینایی تصریح كرد: گزارش پیشرفت برنامه بر اساس شاخص‌های آن بیانگر ارتقای وضع تغذیه كودكان پس از ارائه خدماتی از جمله دریافت سبد غذایی، مشاوره تغذیه و آموزش عملی مادران در زمینه تغذیه كودك است.

وی در گفت‌و‌گو با ایسنا، سایر اقدامات انجام شده در این برنامه را تنظیم سبد غذایی تهیه شده توسط دفتر بهبود تغذیه جامعه و مطابقت آن با فرهنگ غذایی منطقه، نحوه دسترسی به مواد غذایی و ... با همكاری كارشناسان تغذیه و كمیته امداد استان و برگزاری 15 هزار كلاس آموزش مستمر در زمینه مسائل بهداشتی - تغذیه‌یی برای مادران برشمرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha