یك متخصص تغذیه گفت: والدین باید توجه داشته باشند، كودكان آجیل را با پوست مصرف نكنند؛ چرا كه این مسئله می‌تواند عوارض جدی را ایجاد كرده و حتی منجر به گرفتگی مجرای گوارشی شود.

دكتر فاطمه كاسب در گفت وگو با ایسنا، در خصوص الگوی تغذیه در ایام نوروز گفت: نوروز فرصت مناسبی برای دید و بازدید و مسافرت و گردش كوتاه مدت است كه متاسفانه مسئله تغذیه در نوروز گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود و دقت نكردن در مصرف شیرینی و آجیل می‌تواند برای بزرگسالان و كودكان مشكل ایجاد كند.

وی ادامه داد: سمنو دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار مناسبی بوده و سرشار از ویتامین گروه «ب» است ولی باید دقت شود چنانچه از بیرون خریداری می‌شود كهنه نبوده و بهداشتی باشد.

وی افزود: با توجه به این كه مغزهای موجود در آجیل حاوی اسید چرب امگا 6 و 9 و نیز انرژی سرشاری است (هر 2 قاشق غذاخوری 45 واحد انرژی دارد) بنابراین مصرف بی‌رویه این مغزها برای كودكان منجر به چاقی و افزایش چربی می‌شود.

دكتر كاسب توصیه كرد: كودكان باید شیرینی‌جات را در حد كم مصرف نمایند؛ ولی كودكانی كه كالری كمتری دریافت می‌كنندف شیرینی منبع خوبی از كالری برای آنها است.

وی گفت: در سفر نوروزی باید دقت كنیم غذا را از رستوران‌های سالم تهیه و با ساده‌ترین غذاها و سبزیجات، سفره راهی ارزشمند تهیه كنیم. همچنین دقت شود آب اشامیدنی مناسبی برای شستشوی سبزی‌ها و غذاها استفاده شود.

وی تصریح كرد: توجه داشته باشید كودكان آجیل را با پوست مصرف نكنند. چون این مسئله می‌تواند فوق العاده عوارض جدی ایجاد كرده و حتی منجر به گرفتگی مجرای گوارشی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان تاكید كرد: بهتر است در این ایام، غذاهای چرب، شیرین، شور و حتی نوشابه‌های گازدار و تنقلات كم ارزش كمتر مصرف شود تا نوروز بهتری داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha