طبق آخرین مطالعات و تحقیقات سندروم رت(SYNDROME RETT) كه یكی از اختلالات نادر در طیف بیماری اوتیسم است، در موش ها قابل برگشت و درمان پذیر است.

بیماری اوتیسم در موش ها برگشت پذیر و قابل درمان است
به گزارش سلامت نیوز و به نقل از پایگاه خبری هلث نیوز، مطالعات مربوط به این بیماری سندروم رت (SYNDROME RETT) بر روی موش ها در صورت نتیجه بخش بودن بیشتر، بر روی انسان نیز ممكن است اثر بخش باشد.
بنابر این گزارش، سندروم رت كه تاكنون 10 هزار دختر را مورد حمله قرارداده، بوسیله جهشی در ژن های X-LINK به نام MECP2 ایجاد می شود و در نهایت باعث اختلال در صحبت، حركات عادی و استفاده از دست ها می شود اما باعث هیچ كاهشی در نورون ها نمی شود.
این گزارش حاكیست، این بیماری با هر گونه شدتی كه باشد در موش ها بطور كامل قابل برگشت و درمان است و دانشمندان امیدوارند با یافتن رابطه ای موجود در این بیماری میان موش ها آنرا به طور موثر در مورد انسان ها نیز به كار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهنام ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    با سلام من یک دختر9 ساله دارم که سندروم رت است حدود 110 سانتی متر قد دارد و وزنش 14 کیلوگرم است دکتر بهمون گفت که عمرش بین 20 تا 30 سال خواهد بود می خواهم در این مورد بیشتر بدانم و دلیلش را هم بدانم و رشد و بهبودی این فرزندم در آینده به چه شکلی خواهد بود در ضمن در حال حاضر خیلی خوب راه می رود و قادر به ادای هیچ کلمه معنی داری نمی باشد در اینترنت به اون صورت چیزی دستگیرم نشد لطفا در صورت امکان مرا راهنمایی کنید با تشکر فراوان