سلامت نیوز : سخنگوی سازمان امداد و نجات از آموزش پیشرفته امداد و نجات هسته‌ای به امدادگران ۶ استان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین درخشان با اشاره به اینکه آموزش‌های امدادی هسته‌ای در 6 استان کشور برگزار می شود گفت: این آموزش‌ها قرار است در استانهای تهران، اصفهان، یزد، بوشهر، قم و اراک برگزار شود.

سخنگوی سازمان امداد و نجات در توضیح تازه ترین طرح آموزشی این سازمان گفت: باید قبول کنیم که کشور ما یک کشور هسته ای است و ما نمی توانیم از حوادث و بحران فرار کنیم.

 آموزش تصفیه آب از مواد رادیواکتیو

سخنگوی سازمان امداد و نجات در مورد نوع آموزش‌هایی که در این دوره‌ها به امدادگران داده می‌شود گفت: آشنایی با مواد هسته ای، چگونگی ورود به مناطق آلوده، مراحل اطفا و رهاسازی افراد در نیروگاه‌ها، چگونگی ضدعفونی کردن محل حادثه دیده و اسکان دادن افراد و تشخیص شعاع آلودگی همگی از جمله مواردی است که امدادگران با آن آشنا شدند.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله پیشرفته نیز سعی کردیم با تجهیزات و امکانات وارد مرحله عملیاتی شویم.

درخشان تصریح کرد: تصفیه آب از مواد رادیواکتیو، مبارزه با بیماری های عفونی که ممکن است بر اثر تشعشع رادیواکتیو ایجاد شود همگی از مواردی است که در این دوره‌ها امدادگران با آن آشنا می شوند.

ارائه آموزش‌های عمومی در 6 استان

سخنگوی سازمان امداد و نجات به این نکته اشاره کرد که اگر در کشور هزار امدادگر هسته ای داشته باشیم می توانیم بگوییم که در زمان حادثه مشکلی نخواهیم داشت.

درخشان افزود: این آموزش‌ها در حال حاضر تنها برای امدادگران مرد برگزار می‌شود و در مراحل بعدی امدادگران زن نیز آموزش‌های امداد و نجات هسته‌ای را فرا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای نیز برای شهروندان این استان‌ها در حال تدوین است و قرار است به زودی آموزش‌هایی عمومی در این استان‌ها برای مقابله با حوادث هسته‌ای برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha