سلامت نیوز : وزیر بهداشت آخرین وضعیت درمان دانش آموزان شین آبادی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از درمانگاه آودیسیان درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی، گفت: مردم از مشکل به وجود آمده برای این دانش‌آموزان در مدرسه خبر دارند و متاسفانه اکنون این دانش‌آموزان گرفتار عوارض ناشی از آن حادثه هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: دولت خود را موظف می‌داند که خدمات لازم را به آنها ارائه دهد. مسئولیت اصلی این موضوع با وزارت آموزش و پرورش است. وزارت بهداشت نیز موظف است خدمات درمانی را در عالی‌ترین سطح برای آنها تامین کند.

هاشمی در این باره گفت: در صورتی که خود این دانش‌آموزان و والدین آنها موافق باشند، وزارت بهداشت بهترین جراحان و مراکز درمانی را برای درمان آنها تعیین می‌کند و در صورتی که بخواهند خود پزشک و مراکز درمانی‌شان را انتخاب کنند، ما خودمان را موظف می‌دانیم که هر نوع خدمتی را به آنها ارائه دهیم.

وی افزود: در مجموع وزارت آموزش و پرورش از سوی دولت، مسئول حل گرفتاری این دانش‌آموزان خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سئوالی درباره پوشش بیمه‌ای داروها، گفت: پوشش بیمه‌ای داروها اکنون قابل مقایسه با گذشته نیست. اما در مورد اقلام تحت پوشش و همچنین قیمت داروها هنوز راضی نیستیم و باید تمهیداتی از نظر اعتباری در نظر گرفته شود تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

امیدواری وزیر بهداشت به تصمیم‌های دولت و مجلس برای افزایش بودجه سلامت

هاشمی درباره اهمیت مسئله سلامت، گفت: رییس‌جمهور اعلام کردند که بعد از غذا، مسئله سلامت برای دولت اولویت دارد. بی‌تردید این نگاه در سیاست‌گذاری‌های کلان دولت موثر خواهد بود. ما به روزهای آینده و تصمیمات دولت و مجلس در بحث هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمدهای ناشی از این امر به سلامت امیدواریم.

وی افزود: مشکلات زیادی در حوزه سلامت داریم و از نظر نوع و کیفیت خدمات شرمنده مردم هستیم. امیدواریم تصمیم‌سازی‌های منطقی و جسورانه منجر به افزایش اعتبارات حوزه سلامت شود و با مدیریتی بر اساس عقلانیت بتوانیم مباحث سلامتی را پیش بریم.

دستور پیگیری برای ادعای دلالی در پیوند اعضا

وزیر بهداشت همچنین درباره اخباری مبنی بر برخی دلالی‌ها در حوزه پیوند اعضا، گفت: در این زمینه اخباری در روزنامه‌ای منتشر شده بود. هر چند باور کردن چنین خبری مشکل است، اما ما به عنوان مسئول باید هر خبری را جدی بگیریم و آن را پیگیری کنیم. به این ترتیب دستور پیگیری این موضوع داده شد. دستگاه‌های نظارتی این موضوع را دنبال می‌کنند و در صورت حصول نتیجه، مباحث حتما اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha